Доскорошният гигант в смартфоните - китайската компания Huawei - откри нов начин да заобиколи санкциите, наложени от администрацията на Тръмп, съобщи Bloomberg.

Компанията ще лицензира дизайна на своите устройства и ще го предоставя на партньори, за да могат те да пуснат устройствата под свои брандове.

Санкциите на САЩ блокираха изцяло възможността на Huawei да купува компоненти от американски компании, както и да инсталира ключов софтуер на смартфоните си - например целия пакет услуги на Google. Така смартфоните на компанията останаха без Google Play Store и макар китайците бързо да създадоха свои еквиваленти, това срина продажбите им светкавично. Преди няколко години те се състезаваха със Samsung и Apple, а сега държат едва 4% от пазара.

Първият им опит да избегнат санкциите беше продаването на бюджетния им бранд Honor на друга компания - действие с частичен успех, защото тази марка бързо зае 5% от пазара, но всякакъв бъдещ растеж няма да пълни джобовете на Huawei.

Първата компания, с която Huawei ще си сътрудничи, е подразделението Xnova - част от китайската държавна корпорация China Post and Telecommunications Appliances. Иронията е, че санкциите бяха наложени заради предполагаемо влияние на китайските власти в Huawei.

Xnova ще може да работи спокойно с най-големия производител на чипове TSMC и други водещи доставчици. От Huawei очакват новата лицензионна схема да увеличи доставките на смартфони до над 30 млн. бройки през 2022 г. - близко до числата, които компанията достигаше преди своя срив.

Налице е обаче маркетингов проблем - Huawei все още са разпознаваеми, въпреки санкциите, а новите брандове са сравнително неизвестни. Затова и някои от новите модели носят името Nova - за да пренесат брандовото разпознаване върху новите модели под това наименование.