"X", социалната мрежа, доскоро известна като Twitter, обикновено печели най-много пари през последните месеци на годината, когато марките увеличават рекламните си кампании за празничния пазар. Според The New York Times обаче отчетът за печалбите на компанията за тази четвърт на годината може да изглежда по-различен от обичайното.

На база на вътрешни документи, до които изданието е получило достъп, над 100 марки и дори други видове рекламодатели, като политически кандидати, напълно спират рекламите си на уебсайта, докато десетки други обмислят оттеглянето на своите кампании. Ако рекламодателите не се върнат, X може да загуби до 75 милиона долара от приходите си от реклама тази година.

Според доклади, документите проследяват как социалната мрежа би била засегната от напускането на много марки, включително първите, които спряха рекламите си след скандалния туит на Илън Мъск, в който той се съгласява с антисемитска конспирация.

Скоро след като пусна туита си, организацията за наблюдение на медиите Media Matters публикува доклад, показващ реклами на уебсайта в близост до антисемитско съдържание. В отговор, "X" подаде съдебно искане срещу организацията, обвинявайки я в "съзнателно и злонамерено произвеждане на изображения, изобразяващи рекламите на X Corp. до неонацистко и националистко съдържание".

Линда Якарино, изпълнителният директор на компанията, защити X в публикация и заяви, че само двама потребители са видели рекламата на Apple до неприятно съдържание на платформата. Единият от тях бил Media Matters, добави тя. 

IBM, Apple и Disney бяха сред марките, които бързо оттеглиха рекламите си от "X" след инцидентите. От Lionsgate специално цитираха туита на Мъск като причина за преустановяването на рекламните си кампании, а Ubisoft беше една от първите видеоигрови компании, която оттегли рекламите си от "X". Според анализа на "Таймс", компанията за листинги на имоти под наем Airbnb е спряла повече от 1 милион долара стойност на реклама в платформата, а Netflix оттегли 3 милиона долара. "X" може също да загуби 4 милиона долара от рекламни приходи поради спирането на кампаниите на дъщерните компании на Microsoft. Uber и Coca-Cola са две други известни марки, които се включват в бойкота.

Хората на Мъск твърдят, че видените от "Таймс" цифри са или остарели, или "представляват вътрешно упражнение за оценка на общия риск". Те също така посочват, че приходите в риск са само около 11 милиона долара и точната сума продължава да се колебае, тъй като някои рекламодатели се връщат или увеличават своите рекламни разходи.