Компютърният гигант IBM преустанови рекламата си в социалната мрежа "Х", след като беше установено, че реклами на компанията са поставени до антисемитско съдържание, предаде ДПА, на която се позовава БТА.

"IBM проявява нулева толерантност към речта на омразата и дискриминацията и ние незабавно спряхме всички реклами в "X", докато разследваме тази напълно неприемлива ситуация", се казва в изявление на корпорацията.

Този ход беше предприет, след като групата за наблюдение на медиите Media Matters for America заяви, че е открила реклами на компании, включително Ай Би Ем, Епъл, Оракъл и др. "до публикации, които изтъкват Хитлер и неговата нацистка партия" в "Х".

В сряда собственикът на "Х" Илон Мъск беше атакуван, след като публикува в платформата съгласието си с антисемитска конспиративна теория.

Главният изпълнителен директор на "Х" Линда Якарино заяви, че компанията "винаги е била много ясна, че дискриминацията от всички трябва да се СТОПИРА повсеместно", в пост в платформата за социални медии без контекст.

"Мисля, че това е нещо, с което всички можем и трябва да се съгласим", написа тя. И още:

"Когато става въпрос за тази платформа -- "Х" също така е била изключително ясна относно усилията ни да се борим с антисемитизма и дискриминацията. За него няма място никъде по света -- той е грозен и неправилен. Точка."

Мъск пое компанията, наричана преди това "Tуитър", през 2022 г., след като я купи за 44 млрд. долара.