Гигантът в компютърните игри Ubisoft е последната компания, която оттегля рекламните си кампании от социалната мрежа X, доскоро Twitter. Макар да не мотивира решението си, причината вероятно е същата - антисемитските реклами в социалната мрежа и подкрепа за антисемитски туитове от самия Илон Мъск, който купи платформата миналата година.

Това е първата компания за компютърни игри, която се включва в спонтанния бойкот. Но техногиганти като IBM, Apple и Sony, и лидерите в ентъртейнмънт индустрията като Paramount, Disnet, Warner Bros вече спряха своите реклами в социалната мрежа. Това стана след изследване на американското НПО Media Matters, което показа техните реклами редом до нацистки лозунги в X.

Мъск твърди, че няма нищо антисемитско в неговото споделяне на коментар на потребител. В него се твърди, че еврейските общности, които се оплакват от антисемитизъм, проявяват същата омраза към белите хора. "Това е напълно вярно", написа милиардерът.

Той твърди и че нито един реален потребител не е видял реклами на големи компании до нацистко съдъжание - и започна дело срещу Media Matters, обвинявайки ги, че са манипулирали кадрите от страниците на X.

Собственикът на Tesla и SpaceX притежава микроблогинг платформата от година. За това време тя вече е загубила между 14% и 18% от активните си потребители, а сега губи и ценни рекламодатели. Същевременно Мъск съкрати персонала сериозно и въведе платен абонамент. Дали сметката му ще излезе - ще разберем в близкото бъдеще.