Китайските производители на електромобили, подобно на производителите на смартфони преди няколко години, започват своята офанзива на пазара в Европа, съобщи Ройтерс. 

Nio Inc, една от неизвестните по нашите земи автомобилни компании, ще пуска своя електрически SUV ES8 в Осло тази седмица. Компанията всъщност е гигант на китайския пазар, оценява се на 57 млрд. долара.

Други китайски марки, които вече продават или планират да продават автомобили на Стария континент, са Aiways, Tang, MG, VOYAH на Dongfeng и ORA на отлично познатия у нас Great Wall.

Това не е първият опит на китайски концерни да влязат в Европа - традиционно конкурентен пазар, доминиран от познати на континента марки. В миналото обаче китайците не успяха да пробият, най-вече заради асоциацията на европейците с евтиното и некачествено масово производство в комунистическата държава.

С електромобилите обаче китайците се надяват да последват примера на техногигантите, като се възползват от по-тромавото развитие на този пазар от страна на европейските заводи. Много от китайските компании произвеждат само електрически коли и това е фокусът на продуктовата им линия.

Продажбите на електрически автомобили в Европейския съюз се удвоиха миналата година и скочиха със 130% през първата половина на тази година. Европейските марки не насмогват на търсенето и пазарът все още не е зает стабилно от класическите производители.