Американската компания Facebook усилено работи по начини за набиране на повече потребители сред малките деца, разкриват вътрешни документи, с които са се сдобили разследващи журналисти от "Уолстрийт джърнъл".

Компанията на Марк Зукърбърг е създала специална работна група, която да обмисля начини, по които децата да бъдат монетизирани. В един от документите се отбелязва за тези между 10 и 12 години, че са "ценна, но неизползвана публика". Друг документ разкрива една от тактиките - да се използват "срещи за игра" (playdates), организирани от родителите, като средство за стимулиране на растежа на компанията.

Вътрешните документи потвърждават мнението на много анализатори, че Facebook не привлича най-младата публика и отчаяно се опитва да измисли начин да го направи. Според документите "придобиването" на тийнейджъри се забавя и се очаква най-младата аудитория да спадне с още 45% до 2023 г.

Основният метод за монетизация на най-голямата социална мрежа е продаването на информация за потребителите. Facebook следи какво харесваме, какво не харесваме, кои хора следваме, по какви теми коментираме и пр., и на базата на тези данни изготвя изчерпателни профили на поведение, които после се ползват за изключително точно насочване на реклами от рекламодателите.

Американският федерален закон обаче забранява тези данни да се събират за лица под 13 години - затова компанията работи усилено да ги "закачи", така че да са активни потребители и веднага щом навършат 14 да допринесат за печалбите й.

През годините Facebook опита и други варианти - закупуването на Instagram например беше с цел спечелване на тийнейджърите, а поставеният на "пауза" проект Instagram Kids целеше да се привлекат най-малките.