Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Социалната мрежа Facebook се опитва целенасочено да избегне контрол от регулатори и изследователи на платформата си, което е довело до неприятен ефект и за някои потребители, сочи доклад в The Markup.

Става дума за голямо количество т.нар. junk код, добавен в кода на реклами и спонсорирани постове, които се появяват в новинарския поток на потребителите.

Няма официална причина за това нововъведение, но приемливото обяснението за пред публиката е спиране на блокиращите реклами приложения, които стават все по-популярни сред потребителите. Хората на Зукърбърг отричат целенасочено да пречат на изследователите.

Този код обаче има и страничен ефект - той блокира работата на инструментите, с които изследователи на социалната мрежа и регулаторни органи следят какво се случва на платформата, как рекламите влияят на поведението на хората и с какъв тип реклами биват облъчвани.

И още по-лошо - кодът по всяка вероятност създава сериозни проблеми на всеки софтуер, който чете от екрана - ползван най-вече от незрящи потребители. На първо време техният софтуер вече не може да различава дали чете реклама или пост от приятел.

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.