Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Софийският градски съд е спрял производството по вписването на ново ръководство на държавната фирма "Автомагистрали" ЕАД в Търговския регистър. Причината е иск от настоящия изпълнителен директор на държавното дружество Стоян Беличев и другите двама членове на съвета на директорите - Александър Филев и Иван Коларов.

Основният аргумент за спиране на смяната е, че служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова, която като принципал на "Автомагистрали", не е обявила и провела конкурс за новите назначения. Освен това съдът отбелязва, че по закон членовете на борда трябва да бъдат петима, а не трима, както тя предлага и както всъщност е сега.

Съдът постановява, че вписването на новото ръководство и заличаването на старото може да стане, след като се реши по същество спорът между страните.

Преди два дни от МРРБ обявиха, че очакват рокадата да е факт в четвъртък. Но видно това няма да се случи.

Искането за махане на Беличев и останалите членове на борда на държавната компания дойде след унищожителен доклад след одит от Сметната палата на дружеството, което харчи над 4 млрд. лв. държавни пари за строителство и рехабилитация на пътища. Но го прави без прозрачни процедури за избор на изпълнители и отчетност. Проверка откри още, че държавната фирма е платила авансово над 180 млн. лева на външни фирми за проекти за обезопасяване на свлачища и срутища, а 6 месеца преди крайния срок почти нищо от възложените дейности не е свършено. Заради тези договори Комитова смени цялото ръководство на Агенция "Пътна инфраструктура".

 
Прокуратурата дори се самосезира по данните от проверките в дружеството.
 
Припомняме, че самото то и МРРБ по време на кабинета "Борисов 3" отказваха да предоставят информация кои са частните фирми, които строят пътища, в това чилсо магистрала "Хемус", без да са спечелили търг, на какво основание са сключвани договорите, на какви цени и т.н. Информация не се предоставяше в пълнота нито по линия на парламентарния контрол в 44-ото Народно събрание, нито на т.нар. "комисия по ревизия", начело с Мая Малонова, в краткия 45-и парламент. 
 

Докладът на Сметната палата официално оповести и това, което се знае отдавна - че едно от условията за т.нар. "ин хаус" възлагане на работа от институция към държавно предприятие е дружеството, което получава договорите, доказано да разполага с необходимите ресурси и капацитет за изпълнение на възложените дейности. В случая с "Автомагистрали" това в нито един момент не е било факт. Така договорите са били възложени на подизпълнители, при липса на публичност, без ясни критерии и проверка за свързаност между ръководството и служителите и лицата, на които се възлагат дейности. Общият извод е, че поради това не е осигурена достатъчна конкуренция при извършване на подбора и се поражда риск от концентрация на възлагани дейности и публични средства в ограничен кръг трети лица.

Комитова неведнъж съобщи, че иска да се раздели със старото ръководство на "Автомагистрали" цивилизовано. В продължение на дни тя и Беличев разговаряха задочно и епистоларно - с отворени писма и чрез медиите.

Директорът на компанията в един момент заяви, че бил готов да предаде поста, стига смяната да стане по всички изисквания на закона.

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.