Сагата "вписване на новото ръководство на "Автомагистрали" в Търговския регистър" е напът да приключи. Това става ясно от съобщение до медиите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, в което се казва, че Агенцията по вписанията е направила проверка на подадените новите директори и не е открила проблем. Вписването се очаква да стане факт в четвъртък. 

Новото ръководство пък твърди, че очаква незабавно след конституирането си да възстанови графика на плащанията на служители и подизпълнители, нарушен поради забавилата се смяна и разногласие с отстранения борд. 

Новите директори в печално известното държавно дружество са Десислава Христова, Валери Вълков, който ще бъде и Изпълнителен директор, както и Иван Станчев - досегашен ръководител на отдел "Свлачища". Вълков е бивш шеф на "Автомагистрали" от преди времето на настоящият и отиващ си Стоян Беличев. 

Именно последният е и основната причина за днешното съобщение. През последните седмици той и министър Виолета Комитова развиха своеобразна епистоларна комуникация, в която един през друг си изпращаха съобщение през медиите, обвинявайки се взаимно в какво ли не. Комитова твърдеше, че Беличев отказва да напусне поста, въпреки че е на практика уволнен. Той пък й отговаряше, че не е вярно - не се е запънал, просто нямало вписване на новите директори и той нямало как да остави дружеството без директор. 

След неколкодневна размяна на "мили" послания, най-накрая двамата се срещнаха в края на миналата седмица и като че заровиха томахавките. Дори се разбраха за безпроблемно предаване на властта. 

Така се стига и до днешното съобщение, според което драмата е напът да приключи. Междувременно "падна и главата" на бившата шефка на Агенцията по вписванията, която, според служебното правителство, опитвала да блокира смяната на бордовете на големите държавни предприятия. 

Припомняме, че Беличев бе сменен след унищожителен доклад на Сметната палата за дейността на "Автомагистрали", който доказа това, което всички така или иначе знаеха - благодарение на процедурата "инхаус" дружеството получи от АПИ милиарди левове без обществена поръчка, без то да има капацитета да строи магистрали самостоятелно. От своя страна пък "Автомагистрали" ги раздаваше, дори авансово, на частни фирми, които да му вършат работата - отново без конкурси и по неясна методика.