Почти всички поръчки, възлагани на фирми от Главна дирекция „Инфраструктура на отбраната“, са минали без обществена поръчка, търг или конкурс, което не противоречи на закона (променен с тази цел - б.р.). Но преди избора на изпълнители не е извършвана пазарна проверка. Само през 2018 г. възложените по този начин дейности са били по договори на обща стойност от 32,8 млн. лева. Това е стойността на над 90% от сключените въобще договори. През 2019 г. картината е подобна, процентът - 93 на сто. През 2020 г. общо договорите на спомената дирекция са на стойност 159 млн. лв., като почти всичките са сключени без търг, а чрез "директно възлагане".

Данните изнесе служебният министър на отбраната Георги Панайотов. Той обаче - подобно на предшественика си Красимир Каракачанов, не назова фирми, които са били сред фаворитите на военното министерство. Панайотов спомена само, че имало тенденция да се работи приоритетно с някои компании.

Един от големите проекти, по които военното министерство работи, но какво точно се прави и кой го прави се пази в пълна тайна, е модернизацията на военновъздушната база "Граф Игнатиево". Тя трябва да приеме новите изтребители F-16, но за целта трябва и нова инфраструктура. Кабинетът "Борисов 3" отпусна 200 млн. лв. за това, но поръчките се правят така, че да са под прага, задължаващ министерството да обяви обществена поръчка. Каракачанов дори отказа да предостави данни кои са фирмите и в рамките на парламентарния контрол - с мотив, че самите фирми не искали да бъдат обявявани (по закон народните представители имат право на достъп до тайна или чувствителна информация, но това не значи, че министърът я даде, когато получи въпрос от депутата от ГЕРБ в 44-ото НС Христо Газжев, както Клуб Z писа - б.р.)

И служебният военен министър днес отказа да назове кои фирми работят по модернизацията на "Граф Игнатиево". Разкри само, че до май 2021 г. по договори за базата са разплатени 81,4 млн. от общо 100 млн. лв. годишен бюджет по това перо. 

Панайотов разкри още, че при подписани договори във военното министерство е установил и практика за авансови плащания към фирмите. Имало случай дори за 100-процентова предплата за дейности. Както и такива, при което плащане има, но не и срок за откриване на строителна площадка. Засечени са и драстични просрочия на срокове, заложени по договори за изпълнение. И даде за пример случай при който при планирани 90 дни за проектиране и 360 дни за изпълнение, само изготвянето и одобрението на проекта са отнели 545 календарни дни, а строителството на обекта е започнало година и половина, след като на изпълнителя е изплатена авансово цялата сума по договора в размер на близо 6 млн. лв. 

С това обаче всичката конкретика, но ревизията на състоянието на обществените поръчки във военното ведомство се изчерпа.