Най-популярният бюджетен визьор за виртуална реалност - Oculus Quest 2 - се продава във версия със и без интеграция на Facebook акаунт, съобщи PCGamer. Разликата между двете версии е 500 долара.

След като Facebook купи пионера в индустрията Oculus Rift през далечната 2014 г., много специалисти твърдяха, че ще има някаква форма на интеграция между социалната мрежа и устройството. Това дойде няколко години по-късно, но сега е факт, за който хората на Зукърбърг са напълно открити.

Всеки VR шлем на компанията изисква акаунт в социалните мрежи и събира данни за потребителите си.

Това е показателно и в цената на последния Oculus Quest 2 - той струва само 300 долара, макар да има 6GB RAM, топ мобилен процесор, FullHD дисплеи за всяко око и 64GB памет. На практика Facebook го продава на загуба.

От PC Gamer са установили, че има и друга версия на VR шлема - абсолютно същият хардуер, но предназначен за корпоративни клиенти. Има и само две разлики - този Oculus Quest 2 няма нужда от акаунт във Facebook, и струва 800 долара.

В добавка има и 180 долара годишна такса година след купуването.

Това поставя въпроса дали този модел на "такса лично пространство" ще бъде възприет от други техногиганти.