През 2017 г. социалната мрежа Facebook е коригирала алгоритмите си така, че е наказала трафика към новинарските сайтове с лява ориентация, съобщават от "Уолстрийт Джърнъл".

След американските президентски избори, на които бе избран Тръмп, компанията бе критикувана остро от американското дясно, че наказва консервативни сайтове и страници, като ги показва по-рядко. Това така и не бе убедително доказано.

В резултат на това инженерите на Марк Зукърбърг се заели да коригират алгоритъма и прекалили, признава говорител на компанията.

"Не са правили промени с цел да засегнем индивидуални издатели", коментира той.

Зукърбърг одобрил промените. Редица американски сайтове в ляво се оплакаха от рязко намаляване на трафика от Facebook. Компанията и преди е взимала мерки не просто до край, а до крайност, които са имали обратен ефект.

За сегашните избори социалната мрежа действа по-драстично, като повиши условията за политическа реклама, а в дните след вота ще я премахне изцяло. Голяма част от гласуването в САЩ обаче се случва преди датата 3 ноември, когато е финалът на изборите, на които американците ще определят следващия си държавен глава - Доналд Тръмп или Джо Байдън.