Нужен ли е на София нощния градски транспорт? Не, смята общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера, който предложи спирането му на редовното заседание на Столичния общински съвет днес. Нощният транспорт бе спрян през лятото заради пандемията в последните години.

То бе направено по време на доклад на зам.-кмета по транспорта Илиян Павлов и общинския съветник на ПП-ДБ-СС Андрей Зографски, свързан с промяна на маршрута на трамвайни линии и на една от нощните линии на градския транспорт, при която има големи закъснения.

Доводът на Контрера е, че градският транспорт в столицата така или иначе е в криза заради сериозния недостиг на водачи.

"На месец нощният градски транспорт струва 128 хил. лв. и работата на девет водачи, на които се плаща и по нощна тарифа. И всичко това за 3600 пътници", отбеляза той. 

Според него много по-важно е да се подсигурят пробег и водачи за основните линии, с които хората ходят на работа и децата на училище, вместо да се возят по 100 души на нощ в четирите линии на нощния транспорт. Контрера посочи още, че в този вид нощния транспорт не е алтернатива и маршрутът му също трябва да се преосмисли. 

От ПП-ДБ-СС изтъкнаха, че нощен транспорт има във всички европейски столици, той не се ползва само от купонджии, а и от много хора, които работя по необичайна част от денонощието. Както и че нощните линии не са най-неефективните в мрежата.

"Има автобуси, които са много по-малко натоварени от нощните линии и ако се гледа само икономическия фактор, всички села трябва да останат без градски транспорт", отбеляза Зографски.

Прошко Прошков от ГЕРБ-СДС също подкрепи Контрера, като отбеляза, че има недостиг на човешки ресурс и шофьорите "прегарят от умора". Но подчерта, че принципно е "за" нощния транспорт.

"Не може да се приоритизира нещо, което е по-скоро като брошка политическа", каза той. 

Според данни от ЦГМ от 2019 г., когато е имало летен нощен транспорт за последно, е имало същото натоварване, като през есента, отбеляза лидерът на СС Борис Бонев.

"Отново по данни на ЦГМ, досега не е имало пътници, които са направили опит да се возят без билет в нощния градски транспорт. Не е имало и нито един случай на нападения, автобусите са снабдени с камери", каза още той. "Не е редно 1,5 млн. души да останат без нощен градски транспорт. "

Неочаквано мнозинството ГЕРБери не подкрепиха идеята на Контрера и предложението не мина.

"Аз ви уверявам в един момент ще се наложи точно на Спаси София и на зам.-кмета по транспорта да внасят доклади за намаляване на разписанията, защото няма да има и шофьори, и техника, за да се изпълняват сегашните", предупреди общинарят на финал.