Обновената Opel Corsa дебютира в България на стилно шоу, на което бяха оповестени технически подробности за един от най-популярните автомобили на германската марка, част от концерна Stellantis.

През миналата година Opel чества 40 години Corsa и за шест поколения на модела от сегмент В отчете над 14 милиона продажби, което му отрежда челно място в историята на бранда от Рюселсхайм.

В настоящата наред е фейслифт, който пристига с три типа задвижване - модерен бензинов двигател, "мек" хибрид (за първи път) и пълен електромобил на батерии.

Дизел няма и това не е изненада - повечето производители вече скъсаха с този тип ДВГ, готвейки се и за 2035 г., от която в ЕС, някои щати в Америка и други големи страни вече няма да могат да продават нови автомобили с доброто старо конвенционално задвижване.

На първо място - сериозно променената Corsa е с последния дизайнерски език на компанията, Opel Vizor. Той е познат от представената през м.г. нова Astra, а още отпреди това от кросоувърите на фирмата.

Най-важните елементи и линии на Vizor личат отпред ("решетката" и светлините), отзад, а също така в "дигиталния" кокпит. Вътре се набива нова мултимедийна система с цветни сензорни екрани до 10 инча.

По-интересни са задвижващите агрегати. Corsa излиза с бензинов 1,2-литров 3-цилиндров двигател, чиято базова версия е с максимална мощност 75 к.с. Тук трансмисията е 5-степенна механична. След това идва 1,2 л турбо с директна "инжекция" и избор между 6 ръчни скорости или 8-степенен автоматик (100 к.с.), а най-отгоре стои същият агрегат със 130 к.с., като в този случай трансмисията е само автоматична.

Посочената средна консумация на гориво е между 5,1 и 5,5 л/100 км. Автомобилът покрива Евро 6d като стандарт за вредни емисии.

Corsa Electric e с вече доказалата се електрическа система на Stellantis. Клиентите могат да избират между 136 к.с. или 156 к.с., като въртящият момент от 260 Нм е наличен на момента. Тук има три режима на шофиране - Eco, Normal и Sport. Първият е най-икономичен и с него се постига по-голям пробег с едно зареждане, докато при третия - точно обратното. Батерията е 50 кв/ч.

Като стана дума за пробег, Opel посочва, че той е 357 км с по-малкия мотор и 405 км по WLTP с по-големия. Максималната скорост е 150 км/ч, а ускорението до 100 км/ч отнема съответно 8,7 и 8,1 сек. 

Обновената Corsa ще е първият Opel с 48-волтова хибридна система, което я прави "мек" хибрид. Тя разполага с литиево-йонна батерия (такава е и за пълната "електричка", но по-голяма). Ще се вгражда към бензиновия двигател с по-мощните версии - 100 и 136 к.с., като предавателната кутия е електрифицирана и с "двоен съединител".

Идеята е да се постигне по-ефективна работа, а оттам по-нисък разход и повече тяга. Твърди се, че хибридната Corsa ще е с 15 процента по-нисък разход на гориво, като в градския трафик се очаква той наистина да бъде много добър за джоба. 

Автомобилът идва с доста технологии - както за безопасност, така и за комфорт и удобства. Не на последно място - материалите в купето са от по-високо качество.

Базовата версия на обновената Corsa стартира от малко над 34 хиляди лева.