Починали знаменитости се надпреварват кой първи ще си закупи "синя чавка" от Twitter - поне това сочат профилите им в социалната мрежа, съобща Business Insider. 

Известният баскетболист Коби Брайънт, който почина при катастрофа през 2020 г., топ-готвачът Антъни Бурдейн, самоубил се през 2018-та, Майкъл Джексън, открит мъртъв през 2009-та - до един имат "синята чавка", значката до името си в платформата, която вече не се дава безплатно.

При последния вариант на политиката на компанията - която бе сменена неколкократно - "синя чавка" имат само тези профили, готови да си плащат по 8 долара месечно. Решението на Илон Мъск е един от опитите да се стабилизира платформата, която загуби огромна част от персонала и оценката си, след като милиардерът стана главен изпълнителен директор миналата година.

В момента хората на Мъск чистят профилите, които имат "чавка" по старата система за верификация - когато официални институции и известни личности просто се свързваха с Twitter, даваха информация, че това е техният истински профил, и получаваха синята значка.

Сега синята значка потвърждава, че акаунтът е верифициран - което може да е направено и от близки или адвокати на починалите знаменитости. Но повечето профили не са ползвани от години и единствената промяна е новата "синя чавка".

Ако от Twitter сами са добавили "чавките", това може да нарушава определени закони за фалшива реклама - защото няма как Джако да подкрепи новата услуга на Мъск от отвъдното. Коментар от милиардерът все още няма.

Едва 600 000 акаунта в Twitter плащат по 8 долара месечно, а шумна, но не особено успешна кампания се опитва да блокира и изолира тези, които плащат. Мъск, в своя типичен стил, даде на лидерите на движението безплатно синята чавка.