Всичко вече е електронно, нали? За жалост това твърдение все още не е съвсем вярно за много услуги - частни или държавни. Постоянно се налага да печатаме, получаваме, подписваме и изпращаме хартиени документи. 

А1 обаче прави поредна голяма стъпка към едно безхартиено бъдеще - с услугата e-подпис.

Какво е e-подпис?

Е-подпис е метод за дигитално подписване на документи за всякакви услуги на А1 - нови и текущи. Изключение правят само покупката на устройство или аксесоар. За всякакви други опции - подновяване на договори, добавяне на екстри, допълнителни пакети, предплатени услуги към абонаменти и прочие – тази възможност е достъпна.

Е-подписът е начин да си спестим време за чакане на куриер, или разходка до офис на А1. Пести време и усилия, осигурява сигурност.

И все пак, защо ни е нужен?

Освен удобството, всяко дигитализиране на хартиена досега услуга има и сериозно отражение върху околната среда.

Въпреки дигиталната епоха, в последните 40 години употребата на хартия е скочила с 400%. Производството й има титаничен отрицателен ефект върху световните гори.

В добавка, производството на хартия „изсипва“ огромно количество вредни газове в атмосферата. За създаването на 1 тон хартия ще дишаме 1,5 тона въглероден диоксид повече.

Производството на хартия ползва и много вода - за 1 лист са нужни чаша и половина от течността, с която толкова сме свикнали по нашите ширини, но която е често недостъпна в питейна форма в много части по света.

И за финал - всеки документ, който не пътува из града или страната за подпис, обикновено все още означава спестено гориво от двигател с вътрешно горене. Затова стъпката, която А1 предприема, дава не само комфорт на потребителите днес, но и създава предпоставки за по-щадящ природата начин за размяна на важни документи като договорите за услуги.

Как се ползва е-подпис?

Услугата е напълно безплатна за абонати на А1 и изисква само титулярна регистрация в Моят А1 - приложението за управление на услугите на телекома.

Ако имате само една мобилна услуга, ще можете да преподпишете договора за нея с е-подпис - но за употребата му постоянно е важно да подадете съгласие за него в магазин на А1. Това е единственият лист хартия, който е включен в този процес, който може да обхваща много на брой и разнообразни услуги, ползвани от един клиент.

Е-подпис може да се ползва както при онлайн поръчки, така и при поръчки по телефона (през отдел “Телефонни продажби”), или директно при избор на специална оферта в Моят А1.

След избор на офертата или конкретната услуга, клиентът трябва да посочи дали иска да ползва е-подпис. След като избере документите и се запознае подробно с тях, може да стартира процеса по подписване. 

Ще получи верификационен код на SMS, който гарантира сигурността и трябва да бъде въведен до 15 минути след генериране - предостатъчно дълго време. След въвеждането му в Моят А1 процесът приключва, документите пристига по имейл. Ако тогава много искаме, можем и да си ги отпечатаме.

Освен това всеки клиент може да провери веднага след това всички документи, които е подписал през системата - както и такива, които може да подпише по този начин.

Ако клиентът не подпише документите за дигитален подпис 24 часа до получаването им, на следващия ден те вече ще пътуват към него с куриер.

Разбира се, ползването на услугата по никакъв начин не е задължително - съгласието само създава нови възможности да си спестим малко главоболия и да опазим планетата си.