Няколко големи вериги супермаркети във Великобритания стартираха пилотен проект - разпознаване на възрастта на купувачите чрез изкуствен интелект, съобщи БиБиСи.

Asda, Aldi, Co-op, Morrisons ще имат инсталирани устройства, които с помощта на невронна мрежа ще се опитват да разпознават чрез умна камера възрастта на тези, които искат да купят алкохол.

Нуждата от това приложение е заради наличието на автоматични каси на Острова. Те са налице в повечето супермаркети вече над десетилетие и изключително улесняват потребителите, като съкращават опашките и намаляват нуждата от голям персонал. 

Когато човек иска да купи алкохол, обаче, досега се налагаше да дойде служител, да провери личната карта и да премахне от бутилката специална тапа, която се отваря само с чип. Целият този процес е скъп и бавен.

Вместо това сега хората могат просто да одобрят включването на камерата и да се надяват, че невронната мрежа ще ги оцени на по-стари от 25 години. В противен случай пак се налага да дойде служител. Причината за това е малката разлика при най-младите и точността от около 2,2 години на изкуствения интелект, но и принципът във Великобритания, според който ако си под 25, трябва да очакваш да бъдеш попитан за лична карта - макар алкохол да може да си купи всеки над 18.

Супермаркетите подчертават, че не става дума за лицево разпознаване и не се пазят изображения на купувачи. Вместо това невронна мрежа, обучена с лицата на над 125 000 души от 6 до 60 години просто работи от своята база данни.