Млад стартъп в Мичиган, САЩ обяви иновативна нова батерия за електромобили, която е осигурила енергия за Tesla Model S в продължение на 752 мили, или 1210 километра, съобщи Ройтерс.

Това е огромен скок спрямо сегашния обсег на популярните електромобили - той достига 660 км в най-скъпия модел с най-скъпата батерия.

ONE (Our Next Energy) съществуват само от две години, но твърдят, че ще вкарат в производство новите си батерии до края на 2023 г.

"Планираме да изградим (батерии) в Северна Америка и вярваме, че това може да бъде направено икономически", твърди изпълнителният директор на компанията Муджиб Иджаз.

Самият Иджаз е ветеран в индустрията - работил е в Apple и A123 Systems, правил е батерии за Ford и Formula 1. Новата му компания ONE има за цел да разработва нови батерии, които не само осигуряват по-голям обхват на електромобилите, но и са изработени от по-безопасни и устойчиви материали, и то в по-малък и по-евтин пакет.

Накратко - да реши всички сериозни проблеми, които спират електромобилите от световна доминация на пазара.

"Искаме да елиминираме както никел, така и кобалт, но не искаме да се отказваме от енергийната плътност. Ние се стремим да преоткрием химията на батерията, както и архитектурата на клетката", обяснява Иджаз.

Прототипната батерия Gemini е тествана на пътя с Tesla Model S при средна скорост 55 мили в час (88 км/ч), но потенциално може да се инсталира в повечето пълноразмерни електромобили на пазара.