"На практика държавата е функционирала в паралелен свят и не е спазвала законите."

Това каза тази сутрин пред БНТ зам.-министърът на регионалното развитие Иван Шишков по повод проверката - седмица след трагичната катастрофа с 45 жертви на АМ "Струма".

"Тази катастрофа стана повод да направим анализ на този път. Истината е, че това не е нито магистрала, нито скоростен път", каза още заместник-министърът.

И той като министър Комитова потвърди, че пътят изобщо още няма Акт 16. Причината - когато е правен, се е навлязло в имоти частна собственост, с цел допълнително укрепване, с което е започнала дълга сага, която не е завършила и до днес. По думите му "никой не е очаквал да бъде в това документално състояние, при положение че от 2002 г. е разрешението за строеж".

Иван Шишков каза, че ще се предложи законодателен вариант, с който да може всичко, което държавата е строила незаконно на емблематични обекти да бъде узаконено, така да не се налага това строителство да бъде премахвано.

Един от проблемите в годините назад с пътищата е начинът, по който са поддържани, каза още Шишков.

По същото време пред Нова тв Виолета Комитова повтори че това е "един обикновен междуградски път - не е магистрала, не е и скоростен път”.

„Вярвайте ми, допреди няколко дни не знаех, че това не е АМ „Струма”, каза Комитова. - С просто око всички виждаме един широк, хубав път. Но с просто око не можем да усетим наклоните по пътя”.

И двамата бяха категорични, чо това е просто междуградски път, на който се полага ограничение от 90 км/ч максимална скорост, и то за леките автомобили.

Нова тв тази сутрин показа и репортаж по сигнал на зрител, че в посока София са слагани ту червени, ту бели светлоотразители по мантинелата. А на места изобщо ги няма... По нормативна уредба те трябва да са само червени.