"По всяка вероятност има човешка грешка в комбинация с техническа неизправност, тъй като дори да катастрофира автобусът, той не би трябвало да се запалва. По-скоро може би хората са загинали от пожара, а не от самата катастрофа".

Това коментира пред БНР Богдан Милчев от Института за пътна безопасност след тежката катастрофа на АМ "Струма".

Милчев все пак обърна внимание, че пътната маркировка в България не отговаря на нормативните изисквания за светлоотразителност.

"Няколко правителство поред отказват да се занимават с проблемите, свързани с маркировката по нашите пътища. Маркировката в България не отговаря на нормативните изисквания за светлоотразителност. Шофьорите се напрягат и уморяват по-бързо, а когато се уморяват по-бързо, те допускат и по-често грешки", допълни Милчев.

Той каза още, че в този участък има данни за много случаи на тежки инциденти.

"Имаме данни, че в този участък около село Боснек има множество тежки инциденти, включително миналата година верижна катастрофа с участие на автобус, има и смъртни случаи на този участък.

В продължение на няколко месеца ние алармираме българското правителство, че предстои "второ Своге", тъй като дефицитите на пътната безопасност в цялата транспортна система са страшно много и въпрос на време е, но никой не знае къде, да се случи подобен инцидент, какъвто се случи със Своге", каза още Милчев.

И допълни:

"Не можахме да си вземем поука от Своге и в момента търпим следващия инцидент с толкова много жертви на едно място. Трябва това да се приоритизира като основен проблем на следващото българско правителство".