Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Една от причините големите туристически кораби да не спират във Варна е, че страната ни няма капацитет за действия при кризисни ситуации. Това заявиха представители на корабния бизнес на среща с водача на листата на „Изправи се БГ! Ние идваме!“ във Варна Татяна Дончева.

В срещата участваха ръководството на Българската асоциация на корабните брокери и агенти, както и представители на шипингови компании.

"Представете си, че на един кораб с 5000 пасажери  нещо му се случи и ние пращаме нашите 2 катера по 6 метра да спасяват туристите, описаха ситуацията участниците в срещата. Според тях страната ни трябва да има разписани правила за незабавно действие в такива ситуации. Необходимо е също така да разполагаме с катери, които да могат да действат в морето при поне 5-6 бала вълнение. Поради липсата на техника и план страната ни е с напълно отсъстващ капацитет да се справи и с тежки аварии като разливи, например", каза Татяна Дончева. 

Българският отговорен морски район за търсене и спасяване е 43 000 квадратни километра, което включва морска територия и река Дунав. Това с което разполагаме е крайно недостатъчно, а то е 8 катера - 4 са по Дунава, 2 във Варна и 2 в Бургас. Тези катери са с възможност за излизане в открито море само  при  вълнение до  2 - 3 бала. 

"Аварията с „Вера Су“ беше черешката на тортата, на цялото неглижиране на тези проблеми. От първоначалните действия се видя, че България няма план. Тъй като първоначалните действия не доведоха до нищо. Моето мнение е, че с наличната техника не може да се прави никакво спасяване. България се нуждае от добри всесезонни катери, които да имат възможности за спасяване на хора. На първо място като приоритет е спасяването на човешкия живот и на второ – опазването на природата, като едното не замества другото. България трябва едновременно да разполага и с катери, и със спасителен кораб, както и с хеликоптери. Комбинацията между тях ще увеличи многократко капацитета на страната ни при спасителни ситуации. 

Откакто съм политик се обсъжда единствено къде трябва да е централата на Изпълнителната агенция „Морска администрация“  - дали в София или във Варна.  Никога никой на ниво парламент или правителство не се е задълбал, че България трябва да има капацитет за справяне с кризисни ситуации, че за това трябва да има достатъчен набор от хора и мерки", коментира Татяна Дончева. 

КУПУВАНЕТО И ПРОДАВАНЕТО НА ГЛАСОВЕ Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ

Коментари

.....

Въх, наш'та закрилница се закъхарила за морското ни спасяване. И като влезе (евентуално) у Парламенто, пак ще се сджафкат за постове, комисии, бонуси и прочее прозаични неща от битието на един дупетат. И съответно нещата в държавата ще си кретат постарому.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.