Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Държавата пряко или косвено осигурява 75 на сто от бюджетите на медиите в България, сочи проучване на Института за развитие на публичната среда. То се базира на анализа на Публичния регистър на медиите, поддържан от Министерството на културата съгласно т. нар. медиен закон “Пеевски”, който трябваше да гарантира прозрачността на собствеността и приходите на четвъртата власт. 

 
През 2020 г. общо 350 медийни организации са подали декларации до Министерство на културата. 221 от тях (или 63,1%) са обявили получено финансиране и/или сключени договори с публични институции. 

Пряко от държавния бюджет са влезли 28,3%  от приходите или 3,908 млн. лева. От общинските бюджет медиите са получили 19,6% от приходите си (или 2,713 млн. лева). През 2020 г., когато нямаше национални избори, едва 3,3% от приходите са били от партии (458 000 лв.)  Дружества с публично участие и/или предоставящи публични услуги имат 15,6% (2,149 млн. лева) принос в бюджета на медиите, а по европроекти са постъпили 8,2% или 1,126 млн. лева.

Така остават едва 25 на сто приходи от частния сектор - 3,459 млн. лева.

 
Най-активните държавни институции, финансиращи медии, са т. нар. ресурсни министерства -  които разполагат или с големи средства за комунакационни кампании, или управляват европейски програми. 
 
 
Министерството на туризма води с 1,637 млн. лева, налети в различни медии, следвано от Министерство на земеделието, храните и горите (1,096 млн.лв.) и Министерство на икономиката (295 хил. лв.). 

Недостатък на публичния регистър е, че липсва информация за бартерните договори и тези с неясен срок на изпълнение, сочи Институтът за развитие на публичната среда. 

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.