В САЩ някои фирми вече обявиха, че няма да приемат в офисите си служители, които не са вакснирани. В Германия това е немислимо, но работодателите се опитват да убедят служителите си да се ваксинират масово с различни подаръци. 

Веригата супермаркети „Едека“ например подарява 50 евро на служителите си, които са ваксинирани. „Лидъл“ и „Алди“ отказват да последват примера им, но само в Германия. В САЩ и двата концерна плащат на служителите си, които са се имунизирали – „Лидъл“ им дава премия от 200 долара, а „Алди“ – две почасови надници. Футболният клуб SC Фрайбург подари 1100 билета за стадиона си на хора, които приемат офертата да се ваксинират във ваксинационните центрове на местната панаирна палата. Акцията е съвместна с градския панаир.

„Ваксините са единственият начин да имаме отново публика по стадионите и панаирите да заработят отново с публика“, аргументираха се от клуба.

Някои по-малки фирми пък предлагат по един ден отпуска за всеки, който се имунизира доброволно. 

Някои политици в Германия също предлагат да се направят предложения към гражданите, които се колебаят. Например безплатни посещения в музеите. Това е една от идеите на лидера на Свободната демократическа партия Кристиан Линднер. Премиерът на Саарланд пък предлага имунизаците да вървят с томбола с различни награди като във Франция. 

Според изследване на икономически експерти и социолози паричните награди обикновено са ефективни, когато държавата иска да стимулира гражданите да извършат някакво действие. При това 100 евро са достатъчни, за да убедят достатъчно голяма група да се ваксинира, смята Нора Цех от Института по технология в Карлсруе.

„А с ваучери за 500 евро ще постигнем и ваксинация от 90% на населението“, изчислила е тя.