Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Изучаването на музикален инструмент не е лека задача. Зад това, което необученото око възприема като елементарни движения на пръсти по струни, клавиши или вентили, често стоят години неуморен труд.

И всеки, който някога се е учил да свири на музикален инструмент (както и да пее), било то в музикална гимназия или в читалище, знае каква сизифовска воля се изисква, за да се преодолее досадата от упражненията, ако просто не са му по сърце.

Но музикалното училище „Мелодия“ има различен подход.    

„Ако кажете на преподавателя, че харесвате Бон Джоуви и въобще обичате да слушате рок, тогава програмата ще бъде съобразена с интересите ви. Някой, който се интересува от курсовете по пеене, може да каже, че обича да слуша естрада, например Маргарита Хранова или Лили Иванова – при него ще се работи по съвсем различна програма, съобразена с музикалните му предпочитания.“

Това разказва Ива Стоянова. Тя е управителка и директорка на училище „Мелодия“ и се грижи за организацията на работата му почти от създаването му през януари 2020 г.:

„Всеки ученик получава специална програма и индивидуално обучение.“

Училището отваря врати за всеки – без значение дали е на 5 или на 95 г., начинаещ или напреднал. 

„Готови сме за всяко ниво на подготовка на ученика“, категорична е Ива Стоянова.

И ни разказва и за основателя на училището – Илиян Станоев. Допреди две години той живеел в Русия, където поддържал подобно частно музикално училище.

„Баща му е българин, майка му е рускиня. Той прекарва почти целия си живот в Русия, но когато става на 24-25 години, се мести да живее в България.“

Изкуството да преподаваш

В самото начало в „Мелодия“ са работили само четирима учители (по китара, пиано, барабани и пеене). Броят им вече значително е нараснал – за всяко едно направление, с изключение на барабаните, има поне по двама специалисти.

„Така през всеки един ден от седмицата има преподавателско направление, в което даденият ученик може да се обучава.“

 

Почти всички преподаватели са студенти, било то в Национална музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ или в чужбина. 

„Те са много амбицирани да преподават. И това за мен поне е много изненадващо, защото повечето музиканти мечтаят за сцена, участия и слава. Те са по-различни.“

Ива обяснява, че е било много трудно да открие подходящи преподаватели по музика, които да отговарят на очакванията ѝ. Техническите умения на учителите очевидно са необходими. Но не са и достатъчни:

„Мисията на преподавателя не е просто да влезе в часа си, да покаже коя е петата струна на китарата и да си тръгне. Изисква се много повече, за да запалиш ученик към инструмента.“

Пандемия след премиерата

Само два месеца след откриването на „“Мелодия“ пандемията идва и по нашите земи. Това оказва влияние върху стартиращия бизнес.

„Имахме възможност да преподаваме уроци, индивидуалните уроци не бяха забранени. Не затворихме, но пандемията донесе големи финансови загуби и то в толкова ранен етап – преди училището да си е стъпило на краката“, казва Ива Стоянова.

Друг проблем е, че децата, които съставляват голяма част от учениците, отсъстват през по-голямата част от лятото.

„От юли до септември 2020 г. преживяхме кризисен период, защото нямахме достатъчно ученици. Септември тази година се надявам, че ситуацията ще се подобри.“

Ива посочва и още един съществен проблем пред училището:

„Нови сме на пазара. Въпреки че гоним вече втора година, хората все още не са наясно за нашето съществуване. Затова се стремим да ги достигнем чрез активна работа в социалните мрежи.“

„Мелодия“ в бъдеще време

Въпреки финансовите затруднения и ограниченията заради пандемията Ива посочва, че до този момент училището е организирало четири концерта с учители и ученици.

„Това за мен е голямо постижение, защото означава, че ученикът е присъствал на уроци, доверил се е на преподавателя, упражнявал се е и си е научил песента или композицията. И накрая е излязъл на сцена пред своите приятели и близки.“

 

Ще има и още концерти, но най-голямата краткосрочна цел пред „Мелодия“ е да се открие нов филиал.

„В момента преговаряме с инвеститори, за да отворим второ училище в София през септември.“

При добър попътен вятър Ива се надява през лятото на 2022 г. да се открие и трето училище в друг български град. 

„Готови сме да говорим с всеки, който има желание да инвестира в нашия бизнес“, допълва тя.

За магията на музиката

В края на разговора ни задавам на Ива въпроса – каква е мисията на „Мелодия“? 

„Да преподаваш музиката на деца или на обикновен човек, който никога досега не се е докосвал по толкова директен начин до нейната магия, но силно го е желал през целия си живот – това е страхотно. Да му покажеш какъв отдушник за проблеми е и в какво страхотно хоби може да се превърне. “

По думите ѝ любовта към музиката е причината за силно сплотения екип в училището. Защото всеки един служител или е активен музикант, или в даден момент се е занимавал сериозно с музика.

Част от екипа на "Мелодия"

Ива е свирила на класическа китара 12 години.

„Да предаваш магията на музиката, е най-голямото богатство. Това е и нашата мисия.“

---

Този материал е създаден по проекта „Малък бизнес, голям успех“ на Клуб Z. Ако имате интересни идеи за предприемчиви собственици, развиващи малък и среден бизнес у нас, можете да ни ги изпратите на имейл [email protected] (в Subject/Тема напишете „Малък бизнес, голям успех“).

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.