Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Европейската комисия съобщи днес, че е открила антитръстово разследване срещу „Гугъл“ (Google). То трябва да установи дали американският дигитален гигант е нарушил правилата на Европейския съюз за конкуренцията, като е фаворизирал собствените си технологични услуги за онлайн дисплейна реклама във вреда на конкурентните доставчици на рекламни технологични услуги, рекламните фирми и онлайн издателите .

Разследването ще проучи по-специално дали Google нарушава правилата за конкуренцията, като ограничава достъпа на трети страни до потребителски данни за рекламни цели на уебсайтове и приложения, като същевременно запазва тези данни за собствена употреба.

 „Google събира данни, които да се използват за целенасочени рекламни цели, той продава рекламно пространство, а също така действа като онлайн рекламен посредник - каза изпълнителният зам.-председателка на Комисията Маргрете Вестагер, която отговаря за политиката на конкуренция. - „Така че Google присъства на почти всички нива на веригата на доставки за онлайн дисплейна реклама. Загрижени сме, че Google e направил по-трудно за конкурентите си в онлайн рекламните услуги да се конкурират в сектора рекламни технологии“.

В съобщение Комисията посочва, че много издатели разчитат на приходите от онлайн дисплейна реклама, за да финансират безплатно онлайн съдържание за потребителите. През 2019 г. разходите за дисплейна реклама в ЕС се оценяват на приблизително 20 милиарда евро.

Google  посредничи между рекламодатели и издатели, като предоставя няколко рекламни технологични услуги. Те позволяват на първите да показват свои реклами на уеб сайтове или мобилни приложения.

 

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.