Интернет компанията Google е имала програма - Project Bernanke, която е давала сериозно предимство пред конкуренцията. Това става ясно от нередактирани съдебни документи, открити от MLex и "Уолстрийт Джърнъл" от делото на антитръстовия регулатор в Тексас, САЩ, срещу компанията.

Чрез Project Bernanke са се събирали данни от рекламните сървъри на издателите за наддавания за рекламни позиции. Тя е била ползвана след това от Google, за да насочи рекламодателите към цената, която ще трябва да платят за рекламни разположения. Техногигантът обаче не съобщава това на продаващите рекламни позиции. 

Това се свежда до търговия с вътрешна информация, смята тексаското обвинение. Така Google може да подбива конкурентните системи за закупуване на реклами и да плаща по-малко на издателите.

Любопитно е, че от Google признават напълно съществуването на системата, но не считат това за нещо нередно. Според тях тази информация не е по-различна от тази, която може да се придобие с други инструменти за закупуване на реклами.

213 млн. долара е придобила корпорацията заради това предимство. Сумата изглежда голяма, но е миниатюрна на фона на приходите от GoogleAdWords, системата на търсачката за реклами. От нея гигантът изкарва около 100 млн. долара всеки ден.

По всичко личи, че поредното антитръстово дело срещу Google разчита основно на този аргумент - и това как американският съд ще оцени тази практика вероятно ще има голямо влияние върху рекламния пазар и регулациите върху интернет компаниите.