Американската компания Facebook обяви днес официално новия си продукт - аудио стаи за дискусии на живо в социалната мрежа, Live Audio Rooms, съобщи TechCrunch.

За новите функции на Facebook се говори от няколко седмици, като основна причина за това е ръстът на аудио платформите - от една страна услуги като Zoom, които станаха масов метод за провеждане на срещи и комуникация, и от друга - приложения като Clubhouse и Stereo, които предлагат на хората опцията за масови аудио лекции и шоута.

Подобно на Clubhouse, новите звукови функции на Facebook засега са достъпни за отбрани популярни лица в социалната мрежа - спортисти и музиканти.

Скоро обаче те ще са достъпни за всички, обещават хората на Зукърбърг.

Освен аудио стаите, Facebook ще интегрира стрийминг услугата Spotify в тях, и ще предложи нов формат за кратки аудиосъобщения - Soundbites (букв. звукова хапка). А скоро се очаква и интеграция на подкасти, които досега бяха споделяни на платформата, но човек трябваше да я напусне, за да ги изслуша.

В голяма степен Зукърбърг се стреми да настига иноваторите в интернет, нещо необичайно за компанията - през годините Facebook обикновено успяваше да предугади накъде ще отиде пазарът предварително и да изкупи компаниите и да интегрира полезните функции от тях. Това се случи с WhatsApp и Instagram. Но поради натиска от регулаторите, вече става много по-трудно за компанията да смачква конкуренцията.

Предимството на аудио групите пред видеото е много по-стабилната връзка. Качествен звук онлайн изисква много по-малко трафик, а все още милиони потребители на Facebook го достъпват по сравнително бавна интернет връзка.