Техногиганти влизат в наддаване за индийско приложение за кратки видеа, съобщи TechCrunch. 

Ръководството на Twitter първо опитало да закупи Moj, популярно приложение за споделяне на кратки видеа в Индия, подобно на TikTok. От социалната мрежа предложили 1,1 млрд. долара за целия стартъп ShareChat, който стои зад приложението, и приготвили допълнителни инвестиции за над 900 млн. долара.

При толкова сериозни инвестиции е видно, че целта е да се конкурира именно TikTok и Moj да излезе на международния пазар. 

Китайското приложение влезе в сблъсък с бившия американски президент Тръмп и бе замесено в икономическата война между САЩ и Китай, но тези притеснения отминаха и TikTok остава много популярно сред тийнейджърите. То обаче бе забранено в Индия, което позволи на Moj да набере бързо 80 млн. потребители, повече от 75-те млн., които Twitter има в Индия.

Не е ясно защо преговорите са се провалили, но според източници на TechCrunch Google и Snap (компанията зад друго любимо сред младите приложение - Snapchat) също преговарят с индийския стартъп. Всъщност и трите компании имат инвестиции в размер на стотици милиони в ShareChat, но сега борбата е за контролният пакет.