Китайската социална мрежа TikTok, станала особено популярна сред тийнеджърите, е обект на редица регулаторни жалби за нарушение на европейските закони, съобщи TechCrunch.

Според Европейската консуматорска организация и потребителски организации в 15 страни-членки на ЕС, сайтът за видеосподеляния не защитава добре информацията на потребителите и прилага скрита реклама върху деца.

Според докладите на европейските регулатори, приложението е свръхпопулярно сред децата - 45% от децата под 13 години във Франция го ползват. 50% от децата между 8 и 13 във Великобритания - също.

Същевременно в политиката за поверителност на TikTok пише, че не е насочена към деца под 13 г. Компанията въведе "верификация на възрастта", но тя представлява само декларация и всяко дете може да излъже. 

Според доклада TikTok не изпълнява пълноценно задълженията си по модериране на съдържание, включително скрити реклами, много от които се гледат от съвсем малки деца.

Друг проблем, който са открили регулаторите, е в условията за ползване. Те дават на TikTok неотменимото право да ползва, дистрибутира и репродуцира видеата на всички потребители без никакво заплащане.

Налице са проблеми и с дигиталната валута, ползвана от потребителите на TikTok за виртуални подаръци. Тя е изцяло под контрола на собственика ByteDance и няма ясни правила за подменянето на функциите й.

По-рано днес TikTok обяви, че прекратява преговорите за продажба на американския си бизнес. Собственикът ByteDance, притиснат от президента (вече бивш) Доналд Тръмп, който се опита да блокира приложението като част от икономическата си война с Китай, се опитваше да се освободи от тази част на приложението. От това обаче вече няма нужда - президент е Джо Байдън, който може да не смекчи всички мерки с Китай, но със сигурност няма да се занимава с TikTok.