Продажбите на лаптопи продължавата да растат и през третото тримесечие на годината - с 34%, показва доклада на Strategy Analytics. Шампион обаче сега е американската компания HP, която надмина основния си конкурент Lenovo с едва 100 хил. продажби.

Lenovo бе шампион през цялата 2019 и част от 2020 г., но за последното тримесечие ръстът им на годишна база е около 25%. HP пък са се изстреляли за третата четвърт с 43% повече продадени бройки спрямо 2019 г. Финалните числа са 14,7 млн. продажби от HP, 14,6 млн. от Lenovo.

На трето място, доста по-назад е Dell - с 8,5 млн. продажби, ръст от 18%.

Ако в първото и второто тримесечие на годината индустрията да се стъписа от резкия скок на търсенето, то сега те са напълно готови да посрещнат нарастващото търсене заради популяризирането на дистанционната работа, обучението онлайн и домашните забавления.

Голям ръст има и при бюджетните устройства с Chrome OS, т.нар. хромбуци, които вече държат 16% от пазара за лаптопи.