Facebook не приема исканията на бойкотиращите рекламодатели и няма намерение да се бори със съдържанието, съдържащо език на омразата. Това обявиха активистките организации зад рекламния бойкот на социалните мрежи на Зукърбърг след среща с ръководството на компанията, разказва Digital Trends.

Зукърбърг и дясната и лявата му ръка Шерил Сандбърг и Кристофър Кокс се срещнаха с представители от NAACP, Color of Change, Free Press и #StopHateForProfit (спри омразата за печалба, бел.ред.), организаторите на кампанията в която се включиха вече над 750 компании в САЩ. Техният призив е да се вземат мерки срещу езика на омразата в най-големите социални платформи - Facebook, Instagram и WhatsApp. С цел да притиснат компанията, те спряха напълно рекламите си на платформите.

Според организаторите на бойкота срещата е била PR акция и Зукърбърг не е приел почти нито едно от предложенията им. Единственото одобрено е да имат специален служител, който да отговаря за контрола на езика на омразата.

Те обаче искат и повече активност при борбата с радикалните групи в социалната мрежа, коригиране на алгоритъма, който препоръчва на хора да влязат в такива групи, както и компенсиране на рекламодатели, чиято реклама е пусната до постове, нарушаващи правилата на социалната мрежа. Зукърбърг и екипът му обаче не са поели такива ангажименти.

"Беше ясно, че при нашата среща днес Марк Зукърбърг и екипът на Facebook все още не са готови да се справят с омразата в своята платформа“, пишат активистите в свое съобщение.

Според тях Зукърбърг не взема бойкота насериозно и компанията ще предприеме мерки само ако това е в техен интерес.

Преди дни изтече информация от вътрешна среща, в която основателят и главен изпълнителен директор на социалната мрежа ясно е заявил, че няма да промени политиката на компанията под натиск, и че според него рекламодателите скоро ще се върнат. Факт е, че сред 750-те компании само три са от топ 25-те рекламодатели на Facebook. Отделно огромна част от приходите идват от малък и среден бизнес, който пък въобще не се интересува от бойкота.

Според Мишел Амазийн, доцент по масова комуникация в Бостънския университет, Facebook най-вероятно няма да направи смислени промени, тъй като самият бойкот е временен. Повечето компании се ангажираха да протестират срещу гиганта на социалните медии само през юли, което означава, че рекламните долари ще започнат да текат отново, когато месецът изтече.