Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Бойкотът срещу Facebook за липса на контрол на речта на омразата и дезинформация продължава, и вече се включват други техногиганти и големи американски компании, разказва The Hollywood Reporter.

Става дума за Microsoft, Ford и Pepsi. Компанията на Бил Гейтс е прекратила рекламите във Facebook и другата популярна социална мрежа на Зукърбърг - Instagram - още през май, преди началото на бойкота. Досега в него са се включили над 250 компании.

От Ford отбелязват, че спират рекламите за 30 дни, за да "преразгледаме присъствието си на тези платформи". 

Fox Business съобщава, че Pepsi не са обявили бойкота в изявление, но са изтеглили рекламите си. 

"Съдържание в социалните платформи, включващо реч на омразата, насилие и расовата несправедливосттрябва да бъде премахнато. Ние сме активно ангажирани с индустриални инициативи, ръководени от Асоциацията на националните рекламодатели, за да постигнем повече отчетност, прозрачност и надеждни измервания за по-чиста екосистема на дигиталните и социалните медии", коментират от Ford.

Кампанията срещу Зукърбърг, която твърди, че той и компанията не поемат отговорност и не взимат достатъчно мерки за проблемите на най-голямата социална мрежа, се обединяват в кампанията #StopHateForProfit (спри омразата за печалба). Кампанията е организирана от няколко НПО-та в САЩ, занимаващи се с правата на малцинствата и цветнокожите хора, но също така и с подкрепата на медийните активисти от Вашингтон Free Press.

Сред компаниите, които бойкотират Facebook, са Adidas, Starbucks, Diageo, Vans, Levi's, Ben & Jerry's, HP, Magnolia Pictures, Hershey's, Blue Bottle Coffee, Pfizer, Mozilla, Verizon, Coca-Cola, Honda и Unilever. 

Въпреки големите имена и дългият списък от компании, повечето най-големи рекламодатели на Зукърбърг - Procter & Gamble, Home Depot, CBS, Walmart, Disney - не са спрели рекламите си и засега много от тях отказват да се включат в бойкота.

Коментари

....

Може би целта е по-силна цензура. Но иначе се борим - уж - за свобода на словото.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.