Компанията Rakuten Viber, разработчик на чат-приложение Viber, къса всякакви бизнес отношения с Facebook. Решението бе обявено в официално изявление на сайта на Rakuten.

Причината - искали да защитят своите 1 млрд. потребители от лошите практики на Зукърбърг.

"Поради неспособността на Facebook да защити данните на своите потребители, както и предвид неуспешните опити да спре  речта на омразата, Viber взе решение да премахне всички продуктови допирни точки между платформите, както и да преустанови рекламите си в социалната мрежа", обясняват от компанията.

До момента Viber позволяваше връзка със социалната мрежа (Facebook Connect), ползваше тяхната база забавни GIF анимации (GIPHY) и имаше инсталирано и SDK (набора инструменти за разработчици) на Facebook.

От Rakuten Viber цитират предишни гафове на социалната мрежа, например скандала с изтеклите данни на 87 млн. потребители покрай Cambridge Analytica. 

Но става ясно, че актуалният повод е несправянето от страна на Facebook с езика на омразата на платформата.

"Facebook продължава да демонстрира неразбиране на основната роля, която има в света. От неправилното управление на данни и липсата на сигурност в приложенията си, до възмутителното отношение и липсата на мерки за защита от опасна реторика, Facebook стигна твърде далече”, коментира главният изпълнителен директор на Viber Джамел Агаоуа.

В момента в САЩ се оформя коалиция от компании и организации, които спират работа с компанията на Зукърбърг в знак на протест. Те се обединяват в кампанията #StopHateForProfit (спри омразата за печалба).