Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Трябва ли да се ограничи разрастването на метрото в София? Този въпрос се повдигна наскоро. Според мен - не. По няколко причини.

1. Софийското метро е безспорен успех. Без него София щеше да е непоносимо задръстена, мръсна, бавна и изнервена.

2. Метрото не само замества съществуващи транспортни маршрути, то поема негативните ефекти на разрастването и забогатяването на града.

3. Метрото е дългосрочна инвестиция, на него не бива да се гледа като на проект, който трябва да си оправдае разхода си за две-три години. Тунелът под Ламанша дълго време се смяташе за скъпо и финансово необосновано съоръжение заради недобрия му финансов резултат. Приносът му към свързаността на Лондон с Париж и Брюксел е трудно да бъде изчислен, но е огромен.

4. Ако София иска да се развие като по-зелен, разтоварен и пешеходен град, по-голяма част от придвижването на хората трябва да се вкара под земята.

5. Метрото може да превърне някои крайни квартали в централни квартали благодарение на бързината на метрото. Така се смекчава един основен проблем на града - социалното неравенство. Метрото също вдига цената на имотите в по-отдалечени квартали. Общото увеличение на стойността на имотите компенсира капиталовите вложения в метрото.

6. За да избере човек обществен вместо личен транспорт, общественият трябва да има безспорно и очевидно предимство. Бързината и удобството на метрото е точно такова предимство.

Метрото има и ред други предимства като масов, чист, безшумен, бърз и необременяващ земните площи на града транспорт, но тези според мен стигат, за да бъде метрото защитено. Как точно да се изгражда, какви да са бъдещите му маршрути, каква да е допълващата инфраструктура - това са все въпроси, които трябва активно да се дебатират и проучват.

 

 

Позицията на автора е от неговия профил във фейсбук. Заглавието е на редакцията. 

Ключови думи

Коментари

....

Може би е така, но г-н Борис Бонев иска да спре разширяването на метрото. Ще видим какво ще решат столичани наесен.

Тази статия е една огромна

Тази статия е една огромна плесница за Борис Бонев.
 's picture

gopeto

Юлиан Попов не е разбрал

Борис Бонев не иска да спре разрастването на метрото завинаги. Идеята му (предполагам не е само негова) е да се развива и адекватен наземен транспорт. Може би малко хора знаят, но сега метрото е отделено от другия градски транспорт. Единствената им връзка са месечните карти. Метрото е гръбнак на транспорта и не е добра идея да се разчита единствено на него. Сега се случва точно това с градския транспорт. Хората слязоха от автобусите и трамваите и отидоха в метрото. От автомобилите никокй не е слязъл. Искането е подобно на това да се иска жп линия не само до гарата в някой град, ами и до всичкитите му кварталчета.
Buba Mara's picture
Buba Mara
bubamara

Юлито кого визира?

Сигурно онова джендърче от "Смучи София", а?

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.