Три са вероятните причини за влаковата катастрофа и последвалия взрив в Хитрино, каза пред "Нова телевизия" председателят на транспортната комисия в парламента Настимир Ананиев (ДБГ). По думите му произшествието е настъпило или заради висока скорост при навлизане в гарата, или заради грешно подреждане на влаковата композиция, или заради неизправност в самия подвижен състав. Разследването ще покаже кой какво е свършил или не е свършил, за да се стигне до тази трагедия, добави депутатът. 

"Стрелочникът на гарата е забелязал искри от локомотива на влизане в отбивката на гара Хитрино, което може да означава рязка маневра от страна на машиниста и опит за намаляване рязко на скоростта". Това каза министърът на транспорта в оставка Ивайло Московски пред бТВ. Той обаче се застрахова, че е рано да се говори за причини за инцидента преди да има оглед от вещите лица.



"Трябва да се свалят скоростомерните ленти на влака, да се обследва на място", допълни Московски. Два екипа - специализиран за изследване на транспортни произшествия и на Националната компания железопътна инфраструктура очакват разрешение от пожарникарите да бъдат допуснати на място за оглед.


Композицията е натоварена на гара "Дружба" в Бургас като всички изисквания за това са били спазени. "Превозвачът има специална площадка, на която това се случва. На Хитрино влакът е трябвало да направи отбивка, за да пропусне по трасето пътнически влак", поясни Московски.



Причината за инцидента се въздържа да посочи и главният ревизор на Националната компания железопътна инфраструктура Бисер Минчев. Той коментира, че ограничението на скоростта за влизане в гарата е 40 км, но трябва да се види черната кутия на влака, за да се разбере дали машинистът я е превишил.