Над 600 фирми вече предлагат онлайн пазаруване. Какви са предимствата му? 

» Онлайн можете да пазарувате по всяко време на денонощието, когато ви е удобно.
» Доставката се извършва в удобно за вас време.
» Всичко се доставя до вратата на вашия дом.
» Спестявате си реденето на опашки, обикалянето между стелажите и носенето на тежки торби.
» Цените са добри. Често дори по-ниски в сравнение със супермаркетите.
» Можете да сравнявате цени и да подбирате внимателно продукти само с няколко клика на мишката.
» Избягвате опасността от закупуване на продукти, които не са ви необходими. Тъй като при онлайн пазаруването липсват атаката на промоутърите и ароматите от щандовете.

» Можете лесно да следите продуктите с отстъпки и промоциите.
» Можете да задавате въпроси и получавате пояснения само чрез e-mail или по телефона.
» Спестявате време и избягвате тълпите.
» Много лесно, бързо и удобно купувате точно и само това, което ви е необходимо.
» Лесно можете да прочетете повече информация за продуктите, които смятате да закупите.

Дотук - добре. Неслучайно онлайн пазаруването се разраства, особено в по-големите градове. Тук обаче идва въпросът с доставките. 

Живея в столичния район "Оборище". Допреди два месеца с удоволствие очаквах куриерите на "Спиди", "Еконт" и други по-малки фирми за доставка. Изведнъж нещо се случи в "Спиди". Нито една пратка не пристига навреме, нищо в системата им не работи. Пример: получавам известие, че днес трябва да очаквам две пратки. Получавам известие, че това ще стане между 10.30 и 11.30. В 13.30, неполучила нищо, звъня на обявения телефон. Оттам диспечерката Андреева любезно ми обяснява, че часовете вече не важат. Те били пратени от системата, но куриерите не смогвали. Затова новата схема (за която не съм получила уведомление) казва, че трябва да чакам в рамките на работния ден - от 8 до 18 часа.

Имало затруднение с куриерите в района, разбирате ли. Любезно ми предлагат да пренасочат пратката ми до близкия офис на "Спиди". Питам ще ми върнат ли парите, които съм платила, за да пристигне пратката ми на адрес. Не, няма да ми ги върнат. И откъде-накъде отказвам да разбера затрудненията им. Накрая, също толкова любезно, ми затварят телефона. В 17.37 пристига куриерката. Но само с една пратка. Не знае къде е другата, не са й я дали.  Виновен бил... компютърът.

Предния път съм направила опит с куриера - "Извинете, часът беше между 13 и 14, например. Седя и ви чакам. Кога приблизително ще дойдете?". Отговор: "Когато смогна." Въпрос: "Кога ще смогнете?" Отговор: "Ще чакате, привечер". Въпрос: "Цял ден ли да ви чакам?" Отговор: "Другите чакат, мадам, ще чакате и вие!".

И аз чакам. Никой не идва. Получавам съобщение, че пратката ми е пренасочена в... "Дружба", до поискване. Така една пратка цяла седмица пътуваше между мен и "Дружба"...  Отправям две-три писмени жалби на любезния писмен въпрос "Доволна ли съм?". Обаждат ми се веднъж и... нулев резултат.

Всяка спедиторска фирма получава плащане за това, че доставя пратки. И би трябвало да работи така, че да е най-удобно за клиентите й. Явно в "Спиди" не спазват този принцип. А когато една фирма не е в състояние да се пригоди към реалностите, и да отговаря на нарастващите нужди на един пазар... Има много примери за изхода. 

П.П. Този текст нямаше да бъде написан, ако поне някой от фирмата сериозно се беше заинтересувал от жалбите на потребителите.