10 милиарда долара - толкова са похарчили за 2023 г. потребителите на платформата TikTok, съобщи Блумбърг.

С това китайското приложение за кратки видеа става рекордьор. И заема близо 16% от пазара на мобилни апликации, който възлиза на 64 млрд. долара.

Още по-впечатляващо постижение е фактът, че TikTok е безплатна платформа - приходите са от комисионните, които взима от създателите на съдържание и стриймъри. Потребителите гледат своите любимци на живо и даряват малки суми. 

Разбира се, китайската компания ByteDance все още държи 80% от TikTok - макар да бе принудена да продаде част от платформата на американските Oracle и Walmart. Това означава, че лъвският пай от данъците подхранват режима на Китайската комунистическа партия.

Приложенията от този тип са вече по-популярни от мобилните игри - или поне ги бият по приходи.