Социалната мрежа Twitter се ребрандира в семплото X, а синята птичка си отиде - но това решение на Илон Мъск може да му струва скъпо, съобщава агенция "Ройтерс".

Х е сред най-ползваните букви в търговските марки - и, естествено, изключително прост символ, поради което има твърде много възможни ищци за нарушено търговско право. 

А самият Мъск няма да може да регистрира нещо повече от конкретното графично представяне на X в новото лого на компанията, което измести досегашния "талисман" на компанията.

Срещу X Corp, новият собственик на платформата, с абсолютна сигурност ще бъде заведено дело, твърди американският адвокат, специалист по търговски марки Джош Гебреш.

"Преброих близо 900 активни регистрации на търговски марки в САЩ, които вече покриват буквата X в широк спектър от индустрии", коментира той.

Много от компаниите, които имат права върху търговска марка Х, ще могат да предявят претенции, защото нова марка може да предизвика объркване у потребителите. А сред тях са и гиганти като Microsoft и Meta.

Компанията на Зукърбърг пък има допълнителна мотивация и възможност да води дело - тя наскоро стартира приложение към Instagram Threads, много подобно като функции и явен конкурент за нишата на Twitter. Meta също има търговска марка с X и нейните цветове.

А Зукърбърг и Мъск дори изразиха желание да си организират ММА двубой, който засега не се е случил - мама и тате не дават.

Подобни дела не са необичайни - когато Meta бе създадена като майчина фирма на Facebook, компании като инвестиционната Metacapital и компанията за виртуална реалност MetaX заведоха дела.

Самата Meta си навлече предизвикателства за интелектуалната собственост, когато промени името си от Facebook. Зукърбърг е изправен пред съдебни дела за търговска марка, заведени миналата година от инвестиционната фирма Metacapital и компанията за виртуална реалност MetaX, и уреди още едно заради новото си лого със символ на безкрайност.