На 21 май, в Дом на културата “Борис Христов”, Пловдив, One Dance Week ще представи спектакъла обещай ми на една от водещите белгийски компании за съвременен танц - kabinet k & hetpaleis. В спектакъла си kabinet k поставя под въпрос самата представа за страха у няколко поколения. Седем танцьори, сред които и деца, оставят своите страхове зад кулисите, за да покажат експлозивната енергия на съществуването, която не признава задръжки, граници и инертно въздържание. Спектакълът с музика на живо е празник на смелостта и безразсъдството, танцов флирт с опасностите и тревогите, които напразно искаме да прикрием или да забравим. От сцената струи по детски неподправен, но физически мощен порив за нахлуване в територията на неизвестното. 

Спектакълът е достъпен за зрители на всички възрасти, а билети в продажба ще намерите на касите на EasyPay в цялата страна и онлайн от мрежата на EPAYGO.

Да направиш нещо за първи път. Да се предизвикваш себе си. Да поемеш риска да загубиш. Да излезеш от утъпканите пътища и да ходиш по ръба. Да изпуснеш контрола. Да окажеш съпротива, когато не си съгласен. Да се изплезиш на демона, който те преследва. Да хвърлиш камък по смъртта! Защото не значи ли тъкмо това да си истински жив? 

oбещай ми е поредната продукция на белгийската танцова компания kabinet k, създадена след интензивна творческа работа с деца. Отправна точка на хореографите е динамиката на безразсъдството, тъй като днес мнозина са се поставили в кръгова отбрана срещу реалността, опитвайки се да играят на сигурно и всячески да избегнат несполуки. Танцувалният език в спектакъла е силно повлиян от импровизационни сесии с деца през лятото на 2020-а година, особено чрез изследване на люлеенето, подскачането и други.

“Обещай ми е примамливо брутална ода за твърдоглавото дете. Спектакълът е ода не само за нашия вътрешен бунтовник в едно плашливо общество, което се кълне в контрола и сигурността. В спектакъла става дума и за упоритостта да отстояваш нещо. За  прескачането на вашите граници. За плаването срещу течението. И за вярването, че ако почти се ударите в стената със затворени очи, винаги ще има някой да ви защити. Това прави обещай ми красива противоотрова за днешните времена” , пише за спектакъла Dе Standart.

За kabinet k

Йоке Лаурейнс и Квинт Мансховен са хореографи, завършили съответно философия и дизайн. Работата им в kabinet k  е фокусирана в създаването на танцови продукции, в които участват както професионални танцьори, така и деца. Техният танцов език се основава на реални действия и дребни жестове от ежедневието, преплетени с елементи от игри. Тъй като изпълнителският състав включва деца, това прави продукциите им достъпни за малки и големи. 

Всяка сценична творба на kabinet k  буквално изниква от стъпките на малките танцьори, именно заради тяхната естественост и интуитивност. Това е ключов аспект на танцовия език на двамата хореографи и обяснява защо те обичат да работят с деца и по-възрастни хора, които не са повлияни или са по-малко повлияни от определени модели на поведение или специфична танцова техника. Хореографите желаят да се отнасят към танца по начин, характерен за възрастните, но и да оставят детето да бъде „дете“. Затова в подхода им няма даже нотка на покровителство – интелигентността не е чужда на децата, а танцът е форма на изкуството, която по интуитивен път може да спечели децата и юношите.

От 2002 година насам Йоке Лаурейнс и Квинт Мансховен създават серия спектакли под шапката на няколко големи театрални компании, и градят репутация си на „младежката танцова сцена”: Dromen Hebben Veters (fabuleus), Shelter (Kopergietery), Martha, Marthe (Kopergietery) и Questo Ricordo (CC Hasselt). Със спектаклите Einzelganger, Unfold, I See You, Zwaluwzang, Raw и Bab(b)el двамата да надграждат своя репертоар за младежка аудитория. Спектаклите Unfold и Rauw са включени в програмата на Theatre Festival и позиционират kabinet К на международната карта. От 2016-а компанията е ангажирана в структурно сътрудничество с младежкия театър Нetpaleis в Антверпен. Horses е първата постановка, която се създава в резултат на това партньорство, а през 2018-а там е създадена и продукцията Invisible.

kabinet k следва органичен подход към танца, който придава значение не виртуозността, а на определена автентичност на движението. Хореографското съдържание винаги има приоритет пред естетиката. Компанията си случи с танцов език, който в един момент е съзерцателен, минималистичен и визуален, а след това преминава в сурова, брутална и буйна енергия. Той се развива около централна идея, каквато е устойчивостта в Rauw или сляпата вяра в Horses – тази идея се предава на младата публика чрез движенията, сценографията, изпълнителския състав, ритъма на представлението и т.н.

Други от постоянните елементи в тази работа са музиката на живо и/или новосъздадена музика, присъствието на танцьори от различни поколения на сцената, влиянието на визуалните изкуства. От kabinet k искат да предложат алтернатива, да покажат различни подходи и да контрират тишината със сценични светове, изпълнени с възможности и предложения.