Дарителската инициатива #steniskanabala ("С тениска на бала") се провежда отново, стана ясно на пресконференция на инициаторите от автомобилната компания "Мото Пфое".

Нейната цел е подпомагане на абитуриенти в неравностойно положение и такива, които искат да продължат образованието си във висше учебно заведение.

За осем поредни години досега благотворителната акция осигури 259 стипендии за ВУЗ и 98 финансови поощрения за тези от тях, които имаха отличен и много добър успех във втори и трети курс. 

Заради пандемията две години нямаше срещи с медии и партньори. Така на брифинга се събраха абитуриенти с тениски за 2022 г., стипендианти на програмата от 2020 и 2021 г., инициатори и приятели на каузата в помощ на зрелостници без родители, които след завършването на 12-и клас продължават образованието си.

Предизвикателството към всеки завършващ средно образование випуск е да се включи в каузата, да избере #steniskanabala и така да подпомогне връстници в нужда. Хиляди се отзоваха и доказаха, че зрелостниците са отговорни и мислещи млади хора, подкрепящи полезните начинания. 

Бе обявено, че за випуск 2022 инициаторите и техните партньори са подготвили тениска със стилизирана, дружелюбна ръка и призива „Остави своя отпечатък“. Ръката е символ на уникалност, бъдеще, дейност и помощ. През 2022 г. всеки зрелостник ще може да запечата върху самата тениска част от себе си, от разбиранията си за живота, или посланията към съучениците си и така да създаде своя вечен спомен от последния ден в училище.

Тениските на програмата могат да се поръчат на едноименния сайт https://steniskanabala.bg, но също през Инстаграм профила на кампанията.

Пандемията повлия на броя участници и събраните суми през последните две години. Випуск 2020 и 2021 учиха онлайн и екранът беше тяхната класна стая. Така зрелостниците престанаха да общуват пряко и се промениха, обявиха участници в пресконференцията. Целият им 12-и клас минаваше виртуално, а абитуриентските балове не бяха същите.

Ако до 2019 г. броят на участващите във всяка кампания с тениски ежегодно растеше, то с напредването на COVID кризата все по-малко абитуриенти се включваха. Но организаторите са оптимисти, че със завръщането трайно  в училище 12-токласниците ще възстановят своята общност в класа и випуска, и отново "заразно ще е доброто". 

До момента участието си в #steniskanabala 2022 са потвърдили няколко випуска - ЧПГЧИ Челопеч, гимназията в Шабла, СУ „Иван Вазов“ във Вършец, СУ „Саво Савов“ в Пирдоп и 164 ГПИЕ „Мигел де Сервантес“, София. По традиция, в последния момент се получават най-много заявки, така че организаторите са готови да приемат всички поръчки. 

Важно е да се припомни, че в каузата могат да се включат и пораснали абитуриенти. На сайта на кампанията вече се поръчват тениски с кауза и за випуските от декадите на 80-те и 90-те години на XX век, както и от XXI век.

#steniskanabala през 2022 г. отново подканя хилядите абитуриенти да се сбогуват с училището с тениска, вместо скъп тоалет и да дарят средства за ученолюбивите си връстници сираци, които ще станат студенти. 

Дарения и поръчка на тениски се осъществява през сайта на програмата.