Медийната кампания за стимулиране на ваксинирането, провеждана от служебния здравен министър Стойчо Кацаров, се е изразявала в един-единствен договор с БНТ на стойност 39 250 лв. без ДДС.

Това сочи отговор на здравния министър Асена Сербезова до депутатката от ГЕРБ Николина Ангелкова, която е поискала информация за всички сключени обществени поръчки на изпълнителната власт - но само по време на служебните кабинети на президента Румен Радев. 

Служебният здравен министър Стойчо Кацаров е сключил на 7 октомври м.г. договора за провеждане на информационна кампания на Министерство на здравеопазването (МЗ) за ползите от ваксините срещу COVID-1 с БНТ за 39 250 лв. Справка в програмата на телевизията показва, че не е имало специална рубрика за ваксинацията, но ден след сключването на договора в ефира на държавната телевизия е направено теглене на печелившите от томболата за смарт часовници, организирана от МЗ. В нея имаха право да участват всички българи, които са се ваксинирали между 30.09.2021 г. и 31.10.2021 г. Иначе в ефира на телевизията всяка сутрин присъства експерт, който говори за ползата от ваксинацията или разяснява научни данни около вируса.

Досегашните информации сочеха, че няма почти никакви средства за информационна кампания за ваксинирането, като д-р Александър Симидчиев ("Демократична България") беше споделил миналия август, че служебното правителство разполага само с 10 000 лв. за това. 

Освен за договора с БНТ обаче се оказва, че министър Стойчо Кацаров е намерил пари и за договор с в. "Български лекар" и на 18 октомври м.г. им е отпуснал 6000 лв. без ДДС, за да пускат във всеки брой до една страница материали за МЗ. 

Няколко държавни болници също са сключили договори за медийно обслужване - пловдивската "Св. Георги" е дала 20 100 лв. за пиар на "Мега комуникейшън". Бургаската болница има договори с медии за 6670 лв., монтанската - за 2500 лв., а УМБАЛ Пловдив - за 8400 лв. със здравен сайт и за 6000 лв. с журналистката и пиар Ирена Чернишева.