Социалната мрежа Instagram, собственост на компанията на Зукърбърг Meta, тества в момента опцията за абонаментни планове към популярни профили.

Това ще даде възможност на потребителите да плащат, за да получат достъп до скрито ексклузивно съдържание (снимки и видеа), както и да бъдат маркирани като абонати, което ще приоритизира коментарите и директните им съобщения.

Новата опция ще позволи на инфлуенсърите и създателите на съдържание по-лесен контакт с най-големите си фенове, ще им донесе нови приходи, както и възможност да споделят част от съдържанието си на по-тесен кръг от фенове.

Според анализатори новата функция напомня много на станалата популярна по време на пандемията платформа OnlyFans, в която мнозинството потребители предлагат голи снимки, видеа или порнография само на абонатите си. OnlyFans се опита да забрани подобен тип съдържание заради натиска от рекламодателите и банките, но в крайна сметка отмени забраната само след два дни.

Instagram за момента има правила срещу голота, но те постепенно се облекчават от няколко години, когато бяха абсурдно строги и застрашаваха и произведения на изкуството от миналото.

Марк Зукърбърг също обяви, че е развълнуван от това да създава нови инструменти за създателите на съдържание.