Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Бездимната употреба на никотин става все по-популярна алтернатива на цигарите, ако и споровете за това доколко те са по-малко вредни да продължават. В Европа и САЩ една компания изпъкна бързо пред всички други - "Филип Морис" с нейния бранд IQOS.

Конкуренти има, но те бързо загубиха позиции. Общо 4-те модела на IQOS, излезли в последните няколко години, изтикаха всичко друго от пазара. Но остана някакъв вид луксозно устройство - за българските ширини цена от над 100 лв., при 5,50 лв. кутията с цигари не се счита точно за достъпно.

Всичко това се променя с новото устройство Lil Solid 2.0, което IQOS започна да предлага миналата седмица. Не е изненада, че вече е налице бюджетно бездимно устройство, което е само 50 лв. Истински учудващото е, че за мнозинството потребители то е по-добро от по-скъпите си събратя.

Lil Solid не е IQOS, но...

Това е чисто брандова разлика. У нас и в много други държави Lil Solid се продава като "представено от IQOS". Поддръжката му и маркетинга му е осигурен от "Филип Морис". Практическата разлика за потребителя е нулева, но зад нея се крие интересна история.

Lil Solid е дело на южнокорейския тютюнев гигант KT&G и първата му версия, излязла в края на 2019 г. само за местния пазар, се оказва много успешна. 

 

Първият Lil Solid е по-скоро трътлесто братче на IQOS Multiл

На корейския пазар "Филип Морис" (ФМ) и KT&G са конкуренти. Самият IQOS излиза за продажба за пръв път там през далечната вече 2017 г. Вместо да влезе в шумна битка за това чие устройство е по-добро, от ФМ правят нещо далеч по-разумно - сключват партньорско споразумение с корейската компания. 

Така голямата компания може да контролира в някаква степен по какъв начин Lil Solid се конкурира с IQOS. А пък KT&G получава достъп до световната разпространителска, маркетингова и обслужваща мрежа, която ФМ създаде в последните 4 години и която е в голяма степен причината за световния успех на IQOS.

Lil Solid в пълен ръст. Не стои добре на високата си страна, тя е доста овална.

Lil Solid и недостатъците на IQOS, които преодолява

Един от основните проблеми на бездимните устройства IQOS е керамичното острие, което пробива тютюна и го загрява плавно отвътре. Тъй като е плоско, крехко и от сравнително чуплив материал, то често се чупи.

Замяната става лесно (до два пъти), но струва немалко пари на ФМ да държи клиентите си щастливи. И е притеснение за много потребители при всяка употреба и особено чистене.

Вместо плоско острие, Lil Solid използва шип. От чисто геометрична гледна точка това е много по-здрава форма. Дали води до по-приятно преживяване или ефективна употреба на тютюна е въпрос на спорове сред ентусиастите. 

Шипът на Lil Solid, вече ползван около седмица.

Шипът се чисти по-лесно, значително по-издръжлив е и позволява нова техника на вадене на изпушения стик. Вместо да е нужно издърпване на цяла част от корпуса ("капачките" на IQOS), просто завъртаме три пъти и дърпаме. Така се избягва с лекота проблемът с рязкото дърпане на стика, при което тютюнът оставя вътре в устройството, залепен за острието. 

Води и до по-лесно чистене, с новата чистачка, която включва и пластмасова стъргалка, увиваща се около шипа и извита тънка четка. Единственият недостатък на чистачката е липсата на презрамка за закачане, поради което бързо изгубих моята.

Капачката се отваря с приплъзване, а дори и да я забравиш, просто е добре да почистиш след това.

Друг съществен недостатък на IQOS е чакането. Системата, при която инструментът за стиковете (т.нар. холдър) трябва да се зарежда на всяка или всяка втора употреба (както е при новият IQOS 3 Duo) водеше до определени главоболия и лесно губене на холдъра. Този проблем не е налице - Lil Solid е едно устройство, батерията му е вътре в него и изкарва съвсем спокойно една кутия (20 стика). В добавка, Lil Solid може да се ползва до три пъти без почивка, след което трябва кратко изчакване, за да изстине устройството (без него пластмасовите елементи ще започнат да се топят).

Lil Solid има и сериозно предимство пред IQOS Multi, функционалния си еквивалент в каталога на "Филип Морис". Мулти-то има батерия само за 10 стика, макар това да е довело до по-елегантен и по-малко тумбест корпус. 

Heets работят с Lil Solid 2.0, макар да не се препоръчват

Lil Solid 2.0 идва на пазара със свои стикове - т.нар. Fiit, които засега се предлагат в два вкуса - Regular и Marine (ментол). Regular е интересен - не прилича на нито един от вкусовете на Heets и в някакъв смисъл най-много напомня традиционна цигара.

Така изглежда кутията на Fiit. Все още трудно се намират в търговската мрежа.

В рекламните си материали и сайтове IQOS настоява, че Fiit са за Lil Solid, Heets за IQOS и междинната употреба не е препоръчителна. В британският им сайт дори това твърдение е посочено и като предимство за Heets - тези стикове имат 5-6-7 вкуса и постоянни лимитирани версии, засега Fiits ще останат само с два.

Но това не е вярно от практическа гледна точка. Стиковете Fiit и Heets са напълно идентични като дизайн и напълно взаимозаменяеми. Fiits работят на IQOS, Heets работят на Lil Solid 2.0, и употребата им няма никаква сериозна разлика. Количеството тютюн е едно и също, размерът на секцията с тютюна е един и същ. Fiit имат с милиметър или два по-дълъг филтър, но това няма функционално значение.

Fiit имат около 1-2 мм по-дълъг филтър - иначе са идентични с Heets.

Защо от "Филип Морис" обаче твърдят обратното? Защото искат да разделят своите устройства и Lil Solid 2.0 в две различни категории - елитното и бюджетното. Елитното устройство има хиляди опции за различни цветове и капачки, десетки опции за различни стикове, десетки аксесоари. Бюджетното идва с два вида стикове и никаква персонализация - налице са само два цвята (поне на нашия пазар, Lil Solid 1.0 е с три), синьо и сиво.

По отношението на употребата не са налице разлики - и в двете устройства стиковете изкарват по 12-14 дръпки, или средно по 2 минути и половина употреба, максимум до 5 минути.

Това е и частичният отговор на въпроса кое е по-добро - ако 130 лв. не са висока цена за вас и цените възможността да държите устройство, което е почти с размерите на нормална цигара, но трябва да се зарежда след две употреби, но пък може да се персонализира във всички цветове на дъгата - тогава за вас е IQOS 3 Duo. Ако предпочитате да спестите пари и просто ви интересува качествено и солидно устройство, което е по-лесно за употреба и по-здраво в дългосрочен план, изборът е Lil Solid 2.0

Другите характеристики на Lil Solid 2.0

Като човек погледне първия вариант на устройството, в сравнение с втория, който пък идва първи на нашия пазар, става ясно едно - от IQOS са дали малко от своя дизайнерски стил за втората версия.

Lil Solid 2.0 прилича на леко тумбест IQOS Multi. Има капачка с отвор, който може да се затваря, подобно на Multi. Тя обаче не трябва да се вади за всяка цигара. Захваната е с магнити.

Устройството може да е тумбесто, но определено е и елегантно и семпло. Зарежда се през USB-C за около два часа. Според производителя батерията може да издържи до 25 стика, но това е нереалистичен сценарий, особено през зимата (литиево-йонните батерии губят зарят в студено време). Реално издържа около 20-23 стика.

IQOS 3 и Lil Solid 2.0

Вместо със светещи точки, нивото на батерията се установява по цвета на RGB светлината на бутона. Чисто синьо - батерията е заредена между 60% и 100%. Синьо-зелено (според наръчника е светло синьо, но не така изглежда наистина) - батерията е между 30-60%. Оранжево - батерията е под 30%, и червено - време е за зареждане.

Откъм "дупетата". USB-C входът е надолу при Lil Solid и настрани при IQOS 3.

Важно е да се отбележи, че Lil Solid е почти със същото тегло като целия IQOS 3 Duo, малко по-тънък (с около милиметър) и значително по-тесен. За сметка на това има по-малко движещи се части (не е налице вратата с цветния панел) и съответно при изпускане има по-добър шанс да оцелее.

Устройството има всички условия да бъде IQOS убиец - и затова от "Филип Морис" разумно са го взели под свой контрол на международната сцена. То ще бъде и прекрасен тласък за екипа зад IQOS, които вероятно след година ще предложи още по-добри устройства, за да има потребителят реална причина да предпочете познатата компания.

*Устройството за това ревю бе предоставено от "Филип Морис Интернешенъл". От компанията нямат никакъв контрол върху съдържанието на ревюто и го четат за пръв път заедно с вас. 

Коментари

.....

Колко струва подобен рекламен материал при вас? Мога ли и аз да си платя за такъв?

Верния списовател

Не може досаднико, нямаш толкова излишни пари .

Бездимни или димни, тези устройства убиват

Очевидно е, че това е скрита реклама на Филип Морис. В България медийните закони са като дъвка, можеш да ги разтегляш, може да си правиш и балончета. Според фактите на серизните изследвания всички електронни цигари са по-вредни от традиционните. Затова много модели бяха забранени. Тютюневите корпорации се опитват да измислят нови начини да пристрастяват хората към техните продукти. Последното, което ги интересува е дали вредят на здравето.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.