Ремонтираното трасе по участъка между Чирпан и Стара Загора на магистрала "Тракия" е с редовни документи, има всички нужни книжа и по него има гаранция. Това заяви днес бившият вече изпълнителен директор на "Автомагистрали" ЕАД Стоян Беличев пред БНТ. 

Той отговори на вчерашно интервю на министърката на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова, която обяви точно обратното - че гаранции няма, че няма одобрен проект, разрешение за строеж и редовен акт 16. 

Припомняме, че отсечката, която не бе ремонтирана с години и по която шофьорите бяха принудени да карат с 90 км/ч, бе най-накрая поправена през това лято. Ремонтът й обаче "глътна" 200 млн. лв. и именно част от тези още неизплатени пари сега се търсят от частни компании от МРРБ. 

Днес Беличев заяви, че проект по трасето имало и то още година и половина преди да започне същинската работа по него. Той бил одобрен от Института по пътища и мостове, както и от Областните пътни управления на Пловдив и Стара Загора. 

Бившият шеф на държавното дружество обясни, че според него "Комитова за пореден път е подведена от консултантите и специалистите около нея."

Цената пък, продължи той, не била висока, защото по трасето дълго 56 км има над 20 ремонтирани съоръжения. 

Той допълни, че за този ремонт разрешение не е необходимо, защото той е текущ и е за възстановяване на експлоатационното състояние на пътя. Разрешение за ползване също не е необходимо заради нормативната база, на която се прави ремонтът. Гаранционните срокове са видими в договорите между "Автомагистрали" и АПИ, по наредба са и могат да бъдат проверени.

Официално гаранцията се носи от "Автомагистрали", но тя се делегира върху подизпълнителите, които се задължават да отремонтират дефектирало съоръжение или участък за тяхна сметка, обясни още Беличев.

Така сагата "Комитова - Беличев" намери своето продължение, след като в продължение на месеци министърката не можеше да освободи директора на "Автомагистрали". През цялото време двамата спорят през медиите и хвърлят твърдения един срещу друг.