Ремонтираната тази година отсечка от магистрала "Тракия", за която българските данъкоплатци дадоха около 200 млн. лв., няма никаква гаранция и ако възникне проблем с настилката, новият ремонт ще трябва да бъде платен от Агенция "Пътна инфраструктура", а не от фирмите изпълнители. 

Това заяви днес пред БНТ служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова. От думите й стана ясно, че ремонтът е минал документално като "поддръжка", а този тип дейности не изискват гаранции. 

"Няма гаранция, защото минава под думички "поддръжка". Това е порочна практика, която се прави от години - тя е с цел уж по-бързо да се правят ремонтите, защото проектите до разрешение за строеж изискват време, но специално за Чирпан - Стара Загора имахме време да подготвим тези проекти", уточни тя. 

Голямата драма покрай този проект е изплащането на парите на фирмите-изпълнители. Както вече е ясно, МРРБ все още не се разплаща, защото парите не са осигурени в бюджета на АПИ. Все още обаче този участък няма редовни документи за одобрен прогкет, няма разрешение за строеж и няма акт 16 за въвеждане в експлоатация. 

Все пак, потвърди Комитова, парите към частната "Автомагистрали - Черно море" би трябвало да започнат да се изплащат още от днес. Става дума за първата вноска от 9 млн. лв. от общо дължими на компанията 37 млн. лв. 

Според нея първата идея е била да се платят само заплатите и осигуровките на работниците, но се е оказало, че те имат и задължения към банки и т.н.

"Затова ние определихме тази сума, която е свръхтрудно да я намерим, да я осигурим и да я платим. Ако министерството имаше средства, ние отдавна щяхме да сме приключили този въпрос. Нито регионалният министър има интерес да не се заплати работата на хората, нито служебното правителство, нито гражданите. Но знаете, че бюджетът на АПИ беше изчерпан до 30 април, ние заварихме нула лева и много започнати обекти за милиарди, така че ние изпаднахме в страхотно затруднение", обясни министър Комитова.

Междувременно Комитова обяви и че правителството смята да работи по вдигането на обхвата и на цените на тол системата. Както вече е ясно, тези, които действат в момента са напълно недостатъчни, за да се финансира самото управление, а за нови пътища и ремонти не може и да се говори. Все пак остава въпросът дали това е редно да се прави в разгара на икономическа криза.