Автомагистрала "Тракия" е в критично състояние и по всички световни изисквания за сигурност трябва да бъде затворена за движение. Това заяви днес пред БНР Богдан Милчев от "Института за пътна безопасност". 

Според него проблемните отсечки са много и даде пример с тази от Ихтиман до Пловдив, където на повече от 50 места мантинелата е счупена и невъзстановена. 

"Липсата на поддръжка я превръща в смъртоносна", коментира експертът, който е и бивш шеф на КАТ.

На АМ „Тракия“ за 4 месеца са станали повече от 1000 пътно-транспортни произшествия, голяма част от тях са спрели в мантинелите, но те не са възстановени, изтъкна Милчев. По думите му някои мантинели „стоят като копие срещу автомобилите“, това е документирано и предстои да бъде представено от Института по пътна безопасност.

Припомняме, че само преди няколко месеца приключи ремонтът на отсечката Чирпан - Стара Загора, която бе построена прз 2007 г., но и която изтрая в добро състояние само няколко години, след което се... "накъдри".

В продължение на години никой не правеше нищо, а шофьорите бяха принудени да карат с 90 км/ч през участъка.

Неотдвна стана ясно и че друга, много по-нова отсечка - тази между Стара Загора и Карнобат е в същото състояние само 8 години след откриването си. Според консултантска компания, причината е, че не са спазени мерките за изграждането, не е иззет целият хумусен слой, материалите били неподходящи, а някои от тях били направо недопустимо да се използват за такава магистрала. 

И още нещо - според Милчев в държавните институции не управляват експерти, а "управляват интереси". Той не уточни какво точно има предвид. 

Но пък даде още един притеснителен пример - за Айтос. Неговата организация получила десетки сигнали от граждани, че тежкотоварният трафик в града не се отклонява адекватно след предприетите от държавата мерки. Според Милчев в града е настъпил транспортен хаос и е практически парализиран. 

Тук става дума за опита на АПИ да спре камионите да минават през града, но това стана доста нескопосано. В резултат се стигна до абсурда полицията да не пуска машините да влизат в града дори, за да заредят местните магазини