"Многострадалният" бивш вече шеф на държавното дружество "Автомагистрали", който бе уволнен от служебната министърка на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова, иска отново да поеме ръководството на строителната компания. 

Това съобщи вчера вечерта пред "България ON AIR" лично Комитова, която обясни, че Стоян Беличев отново е подал документите си в новооткрития конкурс. В момента "Автомагистрали" се управлява от временно ръководство, а желаещите да кандидатстват за постоянната длъжност трябваше да предадат своите кандидатури до 5 юли. 

Пред Беличев обаче има проблем - оказва се, че той е управител и съдружник в четири фирми с предмет на дейност... строителство.

"Като управител на държавно търговско дружество, с многомилионни обороти, той няма право да бъде управител и съдружник във фирма с подобен предмет на дейност - заяви министър Комитова.

Нашите юристи тепърва ще разглеждат допустим ли е този кандидат в конкурса", допълни тя.

Припомняме, че Комитова води много дълга битка за отстраняването на Беличев. Той на два пъти обжалва своето махане с аргумента, че за новите временни ръководители не е правен конкурс, а съдът се съобразяваше.

Чак третата молба на Комитова бе уважена и той все пак бе уволнен.

Междувременно двамата водеха истинска епистоларна война през медиите, в която взаимно се обвиняваха в различни нарушения. Беличев сдаде поста заради поредица разкрития за нередности в дейността на "Автомагистрали" и заради убийствен доклад на Сметната палата, който доказа, че дружеството е получавало "инхаус" поръчки от АПИ за милиарди, без да има капацитетата да ги изпълни. Така то е преотдавало дейност по непрозрачен път на частни компании. 

"В регионалното министерство има 37 търговски дружества, които са 100% държавна собственост. Има пропуски в законовата уредба, свързани със Закона за публичните предприятия и правилника за неговото прилагане, в който са създадени такива хипотези, така че принципалът да не може да смени изпълнителния директор на търговските дружества", коментира Комитова.

Тя отново коментира и авансовите плащания, които са раздадени от "Автомагистрали" за свлачища и за магистрала "Хемус" и то за участъци, които в голямата си част нямат разрешение за строеж. 

"Притеснявам се, докато дойде време за използването им, фирмите да не фалират - каза министърката.

Не се стремим да ги върнем. Искаме да запазим фирмите, да продължим да работим с тях и те да изпълнят договорите, които са сключени.

Първо, те трябва да съществуват. Второ, по този начин ще оползотворим парите за целите, за които те са определени", заяви арх. Комитова.

Министърката коментира и още нещо - лансираната от "Има такъв народ" идея за концесиониране на магистралите у нас:

"На Запад това се нарича публично-частно партньорство и то се прилага успешно в много европейски държави, включително съседни на България, като при него предприемачът носи целия риск."