Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Една от големите теми на Евро 2020 е отношението на звездите към напитките на пресконференциите преди и след мачове. Голяма е - това са гигантски фирми, в случая спонсори на шампионата. И замесилите се футболисти са големи - всичко тръгна от Кристиано Роналдо с ясния избор, който той направи. Че и препоръча.

В цялата работа има маркетинг, реклама, социални мрежи, медии... Огромен бизнес.

Историята започна от Кристино, който на брифинг на португалците отмести две бутилки "Кока-Кола" встрани, хвана една с вода и повдигна към репортерите.

"Вода, не "Кока-Кола", рече той.

Всеки може лесно да си представи до какво доведе това, изказано от човек с такава известност и стотици милиони последователи. 

Марката отговори лаконично: всеки има право на избор за своите предпочитания за напитки, всеки има различен вкус и нужди.

Припомнихме си, че шампионът на Европа, Англия, Испания и Италия е абсолютен маниак по отношение на тренировки, възстановяване, хранене, сън и т.н. На което явно дължи спортното си дълголетие. Няколко пъти той е споделял, че опитва да ограничи големия си син от това да яде вредни храни и пие газирани напитки. Рядко му се отдава.

А в суматохата дори се появиха информации, че заради постъпката на №7 "Кока-Кола" загубила 4 милиарда долара от пазарната си стойност. Опровергаха го - не Роналдо е причината това да се случи и нищо страшно не е станало. Но ходи обяснявай сега. Някои вече си мислят, че португалецът и компанията "водят война".

Примерът на Роналдо последва Мануел Локатели, който след двата гола за Италия във вратата на Швейцария изтика встрани две бутилки "Кола" и "центрира" една с вода (долу).

Пол Погба не остана по-назад. Той демонстративно скри шише "Хайнекен" пред журналистите. Нищо не каза. Всеки с приоритетите си наистина - французинът е отдаден мюсюлманин и не употребява алкохол. Нищо, че на тези събития се вади само безалкохолна бира.

Има и шегаджии, разбира се. И слава Богу. Шотландският национал Джон Макгин попита следното, сядайки на брифинг: "Някаква "Кола"?"

Последва смях в залата. Така де, в случая той нямаше и избор - видя само "водата на Роналдо" пред себе си.

Засега слагаме точка с проявата на украинската звезда Андрий Ярмоленко. Вчера той вкара гол и даде асистенция за 2:1 срещу Северна Македония, взе наградата за Играч на мача и логично беше в настроение. 

"Мога ли да направя нещо?, започна нападателят. - Видях Роналдо да го прави. Искам да преместя "Кока-Кола" тук, а бирата - тук. Да са заедно на масата. "Кола" и "Хайнекен", моля, свържете се с мен!"

В Ярмоленко има още много футбол, но може да се замисли за бизнес кариера, когато един спре да тича по терените.

На УЕФА се налага на влиза в обяснителен режим. Дали ще наказва футболистите, ако прецени, че засягат нейни търговски интереси, ще реагира ли по някакъв начин? Не, няма да ги наказва, няма основание.

"На футболистите се предлагат вода, "Кока-Кола" и "Кока-Кола" без захар, когато пристигнат на пресконференция", заяви говорител на европейската футболна централа, като добави и това за вкусовете и нуждите.

А "Кока-Кола" и "Хайнекен" няма да ги мислим. Хора получават добри заплати там, за да реагират в такива ситуации. Губещи тук няма.

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.