"Ние управляваме пътната безопасност, без изобщо да разбираме какво точно трябва да правим. Когато тези хора загинаха, течеше акция на МВР за превишена скорост и неправилно изпреварване.”

Това каза тази сутрин перд Нова тв Дияна Русинова от Европейския център за транспортни политики. Тя коментира ужасяващата катастрофа край Микре вчера (поредната там), при която жертвите вече станаха 5, а един е в тежко състояние. 

Медията отбелязва, че загиналите в района са на по 23, 24, 25 г., а младежът в критично състояние е 24-годишен. А общо жертвите във фаталния участък са 18 за последните четири години, без да броим вчерашните.

Русинова напомни, че ние по този начин излизаме и от ангажиментите към ЕС, защото там е документиран ангажимент на България да намали наполовина жертвите на пътя (Клуб Z напомня, че освен при Микре, в същото денонощие имаше още една касатрофа с един загинал и трима тежко ранени, включително и дете - между Бургас и Елхово, б.р.).

Освен това само техният Център е подарил на АПИ 20-22 доклада безплатно, но от това не е последвало нищо. Даде пример с катастрофа край Крън, където 6-има се простиха с живота си през 2019 г., защото въпреки предписанието им - не е била окосена тревата край пътя.

Според нея, за да се избегнат подобни инциденти, трябва да започне да се прилага систематичен подход и да се управляват „черните точки” по пътищата. 

„За този участък трябва да се направи обследване още сега. Да се изработят мерки. Ако не трябва да се изпреварва, да се направи така, че това да не може да стане. Да се направи и корекция на тази гора от знаци”, призова Русинова.

В същия дух се изказа и местен дългогодишен инструктор.

"Намаляваме на камерата, защото знаем, че може да бъдем санкционирани, създава се изкуствена тапа и след това всеки дава газ и се опитва да компенсира намаляването на скоростта", обясни генезиса на проблемите Красимир Костов - автоинструктор в района.

Той е категоричен, че тежките ПТП стават най-често след участъци с временно ограничение на скоростта. И обърна внимание, че е претрупано с информация на пътя и ограничения, като след тях хората го тълкуват като "давай газ - колкото може да върви!"

Телевизията показа, че в района гъмжи от всякакви забрани - включително по три знака на един прът. В нормативната база пише, че те трябва да са максимум два, защото човешкият мозък при определена скорост може да обработи до определено количество информация за единица време, каза Русинова.

"Ние поставяме хората в ситуация, в която те не могат да се придвижат нормално. Изискваме твърде много от тях и те допускат грешки - факт, каза още тя. - То аз не се ориентирам, какво остава за тези млади водачи?!"