Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

„Обичаме да казваме, че това е най-старият музикален магазин в София. Продаваме музика от 1993 г. От 1999 г. сме на този адрес (ул. „6-ти септември“ 7а). В самото начало бяхме на кино „Левски.“

Това ни разказват Явор Ганчев и Маргарита Борисова, собствениците на „Дюкян Меломан“ – магазин за плочи, дискове и грамофони и едно от последните убежища за качествена музика в България.  

„Бяхме студенти, завършихме история и културология. В един момент от пребиваването ни в университета решихме, че искаме да се занимаваме с търговия на музикални продукти“, споделя Маргарита.

Това, което отличава „Дюкян Меломан“ от другите музикални магазини, е богатата уникална селекция. 

„От 1999 г. насам предлагаме доставка на каквото и да е по каталог от световния пазар. В него присъстват близо 1 милион заглавия. Чрез нас човек може да поръча всичко, което се предлага на европейския пазар и в по-голямата част на американския или японския. Така че при нас идват хора, които слушат всичко. Когато говорим за репертоара на световната музика, винаги сме били обърнати към международните жанрове. Винаги в магазина ни е имало акцент върху джаза, акустичната музика, т.нар. world музика, хибридни кросоувър проекти. Това е може би една от характерните черти на новата музика – смесването между жанровете“, отбелязва Явор.

Затова и трудно може да се очертае профил на клиента на „Дюкян Меломан“. Макар че има някои правила.

„Не продаваме чалга, тъй като не я обичаме. Винаги сме можели да си позволим музиката, която харесваме“, споделя Явор.

Меломания по време на пандемия

Народът е казал: „Музикант къща не храни“.

Но ако Явор и Маргарита могат да послужат за примери, то немотията не важи при търговците на музика. 

„Винаги сме правили така че хората да идват при нас с желание, да общуват с музиката и да получат предложение и насока за нещо ново, което да съответства на техния вкус. Всъщност, това ни помогна дори в моменти, в които пазарът е бил по-свит.“

И все пак, пандемията от COVID-19 не ги е отминала напълно. 

„Предлагането изостава. Индустрията не може да смогне на пазарното търсене. Производството изостава, хората не спират да искат да си купуват хубави неща. Ние използвахме периода на пандемията, за да обновим своя сайт. Значително увеличихме присъствието си в интернет и дистанционните продажби. Мисля, че добре се справихме с предизвикателствата на пандемията“, разказва Явор.

На сайта може също да си поръчате грамофонна плоча по поръчка – с любими за вас парчета.

„Дюкян Меломан“ функционира и като медия.

„Пишем статии, свързани с грамофонните плочи и музиката“, обяснява Явор.

Как София се появи на Jazz картата на Европа

„Дюкян Меломан“ не е единственото призвание на Явор и Маргарита. 

„От 2005 г. организираме концерти на музиканти, които харесваме“, разказва Маргарита.

От 2012 г. двамата работят по проект „Еструна“ – концертна програма, която среща фламенко певеца Арканхел и българския фолклор чрез хора „Нови български гласове“ с диригент Георги Петков. Десетки концерти в Испания по-късно следва албум – отличен с „Латино Грами“ в категорията „Най-добър фламенко албум“. 

„Този проект бе замислен от нас, за да бъде първият такъв, в който се смесват в дълбочина двата стила – преливат един в друг. Беше доста трудно, тъй като не става механично сливането на двата музикални стила и композирането на нова музика“, отбелязва Маргарита.

На 8 юли ще се проведе премиерата на нов кросоувър, за който заслуга имат и двамата. Кубинската джаз легенда Роберто Фонсека ще представи в Sofia Live Club новия си фюжън проект „Отвъд нотите“ заедно с „Нови български гласове“ – българския хор, който спечелили „Грами“. 

„Историята на настоящия проект започва още в далечната 2008 г., когато кубинският пианист Роберто Фонсека гостува на IV фестивал Jazz Plus със своя квинтет и изнесе забележителен концерт в зала „България“, обяснява  Маргарита.

Явно престоят в страната ни е оказал въздействие върху виртуоза на клавишите, който записва в албума си Akokan (2009 г.) специално парче на име Bulgarian, в седем-осми, вдъхновено от българския фолклор. 

Организираните от Явор и Маргарита концерти минават под марката Jazz Plus.

„Jazz Plus е джазът като метастил. Различни стилове се комбинират, трансформират се и се получава джаз. Не сме слагали жанрови ограничения в подбора на музиканти. Искаме да каним артисти, които имат авторски глас, авторска музика, записват за независими лейбъли и са на върха на своята кариера. Много често тези артисти са почти непознати в България. Но ние смятаме, че трябва София да се постави на картата на Европа, да не ни прескачат“, разяснява Маргарита.

За усмивките по лицата на меломаните

„Дюкян Меломан“ е на почти 30 години, но Явор и Маргарита не са загубили страстта към работата си.

„Ние живеем и работим това, което ни радва. Целта ни е да правим хората щастливи. Това ни зарежда“, твърди Маргарита.

Явор обръща внимание на твърдата връзка, която магазинът е изграждал с клиентите си години наред.

„Опитваме се да сме на нивото на най-компетентния ни клиент. Човек да може да общува за специфичната си любов към определен вид музика. Това ни удовлетворява. Създаваме определен вид взаимоотношение с нас. Стараем се да помним и да имаме наум музикалните предпочитания на хората, защото знаем, че това е нещо, което те оценяват високо.“

И това явно дава резултат дори след като разговорите са приключили.

„Едно момче, което работи в съседния ресторант, веднъж ми каза нещо, което много дълбоко ми въздейства: „Какво е това място „Дюкян Меломан“ – влизат хора и излизат усмихнати?“. За мен това е напълно достатъчно“, споделя Маргарита.

---

Този материал е създаден по проекта „Малък бизнес, голям успех“ на Клуб Z. Ако имате интересни идеи за предприемчиви собственици, развиващи малък и среден бизнес у нас, можете да ни ги изпратите на имейл [email protected] (в Subject/Тема напишете „Малък бизнес, голям успех“).

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.